Menu

DTM finalizuje przepisy Klasy 1 na sezon 2017

Szefostwo DTM finalizuje przepisy serii na sezon 2017 tak zwanej ‘Klasy 1’, która będzie udostępniona dla japońskiego odpowiednika - Super GT.

Zmiana na turbodoładowany czterocylindrowy silnik została zaakceptowana, podczas poniedziałkowego spotkania na Nurburgringu, gdzie zostały omówione szczegóły nowego regulaminu, łącznie z aerodynamiczną specyfikacją nowych maszyn. W wyniku tego nowa generacja samochodów ‘Klasy 1’, który będzie produkował 600 KM i będzie bardzo podobny aerodynamicznie do istniejących już maszyn które widzimy w DTM i Super GT.

Zawarliśmy umowy w wielu dziedzinach i zrobiliśmy duży krok do realizacji naszego wspólnego celu - powiedział promotor DTM Hans Werner Aufrecht. Czekam z niecierpliwością na dzień, kiedy pojazdy ‘Klasy 1’ z różnych kontynentów będą po raz pierwszy ze sobą konkurować - dodał.

W celu zachęcenia do bezpośredniej konkurencji między konkurentami z DTM i Super GT zostało również potwierdzone, zorganizowanie dwóch ‘Pucharów Świata’ w trakcie przerwy między sezonowej 2017/2018. Najpierw w Japonii, a później w Niemczech, które będą otwarte dla wszystkich sześciu producentów konkurujących w tych dwóch seriach.

Są również plany dotyczące stworzenia nowej serii w USA, która miałaby bazować na regulaminie ‘Klasy 1’ i byłaby zorganizowana przez jeden z organów United SportsCar - IMSA. Jego data wprowadzenia nie została jeszcze ustalona.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE