Menu

Marco Wittmann najszybszy w kwalifikacjach do pierwszego wyścigu DTM na torze Moscow Raceway

Marco Wittmann / BMW

Marco Wittmann z BMW osiągnął najlepszy czas podczas pierwszych kwalifikacji do sobotniego wyścigu DTM na torze Moscow Raceway, pokonując Rene Rasta i Mike Rockenfellera z Audi o odpowiednio 0.120 i 0.218 sekundy, jednak kara cofnięcia o pięć pozycji na starcie oznacza, że to Rast wystartuje z pierwszego pola.

Dobrymi okrążeniami sesję kwalifikacyjną rozpoczął Mattias Ekstrom i drugi kierowca Audi, którzy znaleźli się na pierwszej drugiej lokacie, jednak bardzo szybko parę rozdzielili zawodnicy BMW Augusto Farfus i Timo Glock.

Pierwsza część kwalifikacji należała jednak do Marco Wittmanna, który okrążenie toru Moscow Raceway pokonał w czasie 1:27.035 i znalazł się na prowizorycznym pole position.

Kierowcy do walki o pierwszą lokatę startową powrócili po krótkiej przerwie. Na bardzo dobrym okrążeniu był Rene Rast, który osiągnął najlepszy czas pierwszego sektora, jednak słabszy drugi sektor dał mu niewielką stratę i ostatecznie drugi czas 1:27.155, co dało 0.120 sekundy straty do najszybszego Wittmanna.

Próby pobicia kierowcy BMW podjął się także Mike Rockenfeller, jednak osiągnął o 0.218 sekundy gorszy czas od Wittmanna i uplasował się ostatecznie na trzeciej lokacie.

Do pierwszego wyścigu z pole position wyruszy jednak Rene Rast, dla którego będzie to trzeci raz w tym sezonie, po karze cofnięcia o pięć pozycji na starcie dla Wittmanna za trzecią reprymendę w sezonie, natomiast obok niego ustawi się Mike Rockenfeller.

Z drugiej linii wyruszą kierowcy BMW - Augusto Farfus i Timo Glock - natomiast z trzeciej ruszy Mattias Ekstrom i ostatecznie Marco Wittmann.

Siódmym najszybszym kierowcą w kwalifikacjach był Jamie Green, plasując się przed Tomem Blomqvistem, Garrym Paffettem i Loicem Duvalem, który zamknął czołową dziesiątkę.

Słabszym tempem popisał się natomiast Lucas Auer z Mercedesa, który zakończył kwalifikacje dopiero na czternastym miejscu ze stratą 0.722 sekundy do lidera sesji.

Image © BMW AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE