Menu

Rene Rast odnosi drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie DTM

Rene Rast / Audi

Rene Rast zwyciężył w pierwszym wyścigu DTM na torze Moscow Raceway, utrzymując za sobą walczącego do ostatnich metrów Mike'a Rockenfellera i trzeciego Marco Wittmanna.

Kierowca Audi utrzymał pierwszą lokatę startową przed Mikem Rockenfellerem i zawodnikami BMW - Augusto Farfusem i Timo Glockiem, choć musiał wykazać się bardzo dobrą sprawnością, czego powodem był atak kierowcy z numerem #99, który próbował odebrać mu prowadzenie.

Walki o lepszą lokatę, już na pierwszych metrach wyścigu, podjął się także Mattias Ekstrom, który próbował wyprzedzić Timo Glocka, jednak kontakt między oboma zawodnikami spowodował wypadnięcie Szweda z toru i spadek aż na jedenastą lokatę. Glock utrzymał się na torze, choć musiał uznać wyższość jadącego za nim Marco Wittmanna, który wskoczył na czwartą lokatę.

Zawrzało także pod koniec stawki i kilku kierowców wypadło z toru, jednak po kilku metrach zdołali powrócić na nitkę obiektu Moscow Raceway i kontynuować jazdę.

Do incydentu między kierowcami Audi i BMW doszło także podczas końcówki drugiego okrążenia, kiedy próby wyprzedzania podjął się Augusto Farfus na Mike'u Rockenfellerze. Kierowca Audi nie dał jednak za wygraną i zablokował kierowcę BMW, co kosztowało ich kontakt i uszkodzenia samochodów. Rockenfeller utrzymał się na drugiej lokacie, natomiast Farfus musiał odwiedzić aleję serwisową z powodu przebicia prawej przedniej opony i spadł na ostatnie miejsce.

Na prowadzeniu pierwszego wyścigu na rosyjskim torze pozostawał Rene Rast, który o ponad sekundę wyprzedzał Mike Rockenfellera i dwóch kierowców BMW - Marco Wittmanna i Timo Glocka, za który podążał pierwszy kierowca Mercedesa Robert Wickens, tracący do poprzedzającego Niemca niecałe dwie sekundy.

Dobre tempo pod koniec jedenastego okrążenia wykorzystał tymczasem Timo Glock, który opóźnił hamowanie do ostatniego zakrętu i zrównał się z Marco Wittmannem, którego wywiózł poza tor, co pozwoliło mu awansować na trzecią pozycję.

Kolejne okrążenia przyniosły obowiązkowe zjazdy do boksów poszczególnych kierowców. Liderem rywalizacji pozostał Rene Rast przed Mikem Rockenfellerem, natomiast na trzecią lokatę powrócił Marco Wittmann, który najpierw poradził sobie z Timo Glockiem a następnie z Robertem Wickensem, który po dobrym tempie i szybkim pit stopie znalazł się przed kierowcami BMW. Kanadyjczyk nie miał szans z lepiej dogrzanymi oponami Wittmanna, który poradził sobie z zawodnikiem Mercedesa.

Do czołowej dziesiątki awansował także Lucas Auer, który plasował się przed Jamie Greenem i Garym Paffetem, wykorzystującymi walkę Ekstroma oraz Auera i wyprzedzili kierowcę Audi, który spadł na dziewiąte miejsce. Czołową dziesiątkę zamykał tymczasem Nico Muller, który został ukarany pięciosekundowym postojem w boksach za falstart.

Druga część rywalizacji przyniosła zaciętą walkę o pierwszą lokatę między Rene Rastem i Mickiem Rockenfellerem, jednak żaden z kierowców Audi nie chciał odpuścić i to Rast cieszył się z drugiego w tym sezonie zwycięstwa w serii DTM.

Walka toczyła się także o trzecią lokatę, którą początkowo stracił Wittmann na rzecz Roberta Wickensa, jednak broniący mistrzowskiego tytułu niemiecki kierowca nie dał za wygraną i z okrążenia na okrążenie odrabiał straty do Kanadyjczyka, co zakończyło się wyprzedzaniem na prostej startowej i utrzymaniem najniższego stopnia podium.

Na czwartej lokacie finalnie linię mety minął wspomniany Robert Wickens, który utrzymał za sobą Timo Glocka i Lucasa Auera.

Walką koło w koło, pierwszy wyścig w Rosji zakończyli natomiast Gary Paffett i Mattias Ekstrom, który po zaciętej pogoni poradził sobie z Jamie Greenem i wskoczył na ósmą lokatę, a następnie zabrał się za odrabianie strat do Brytyjczyka. Kierowca Audi na ostatnich metrach wyścigu zrównał się z zawodnikiem Mercedesa, jednak ostatecznie przegrał o 0.099 sekundy i pozostał na ósmym miejscu.

Dziewiąta lokata przypadła Jamie Greenowi, za którym znalazł się Maro Engel ze stratą ponad sekundy.

Rywalizacji nie ukończyli Augusto Farfus, który w boksach zjawił się na cztery okrążenia przed metą oraz Tom Blomqvist.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE