Menu

DTM zmienia zasady dotyczące opon i DRS

Seria DTM, w celu zwiększenia ilość manewrów wyprzedzania, a tym samym zapewnienia widzom bardziej atrakcyjnej rywalizacji, wprowadziła kilka znaczących zmian do regulacji sportowych i technicznych.

Kilka tygodni temu zadecydowano o wprowadzeniu dwóch wyścigów oraz dwóch sesji kwalifikacyjnych w trakcie jednego weekendu wyścigowego.

W trakcie dwóch sesji kwalifikacyjnych oraz 40-minutowego wyścigu w sobotę i 60-minutowego wyścigu w niedzielę kierowcy otrzymają cztery zestawy standardowych opon Hankook, co oznacza zmniejszenie dostępnej ilości opon na każdy weekend wyścigowy na suchej nawierzchni (rok temu dostępnych było pięć zestawów). Definitywnie zrezygnowano także z opcjonalnych opon.

Już drugi rok z rzędu zawodnicy będą mogli korzystać z systemu DRS. W sezonie 2015 poszczególny kierowca skorzysta z DRS aż trzykrotnie na okrążeniu, jeśli strata do rywala znajdującego się przed wyniesie mniej niż sekundę przy przekroczeniu linii startu/mety. Do tej pory, z systemu można było skorzystać tylko raz.

Dodatkowo, tylne skrzydło zostanie obniżone o 18 stopni. Przyczyni się to do zmniejszenia oporu, a tym samym zwiększenia prędkości maksymalnej. Wszystko po to, by dać więcej możliwości do wyprzedzania.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE