Menu

Mike Rockenfeller zwycięzcą niedzielnego wyścigu na Zandvoort

Mike Rockenfeller / Audi

Mike Rockenfeller z Audi zwyciężył w drugim wyścigu DTM na torze Zandvoort Park po dyskwalifikacji Marco Wittmanna. Podium uzupełnili ostatecznie Loic Duval i Mattias Ekstrom.

Bardzo dobrym startem z drugiej lokaty popisał się Marco Wittmann, który wyprzedził w pierwszym zakręcie Augusto Farfusa i wyszedł na prowadzenie, którego nie oddał do swojego zjazdu do alei serwisowej.

Rywalem Wittmanna w walce o zwycięstwo okazał się Mike Rockenfeller, który wykorzystał brak możliwości wyprzedzenia Duvala przez Wittmanna i zbliżył się do kierowcy BMW, choć nie zdołał sobie z nim poradzić.

Duval ostatecznie pojawił się w boksach jako ostatni, co umożliwiło Wittmannowi zwiększenie tempa i zbudowanie półsekundowej przewagi nad rywalem z Audi. Rockenfeller wielokrotnie zbliżał się jednak do niemieckiego zawodnika w środkowym sektorze, jednak zbyt mała prędkość na prostej uniemożliwiała mu wyprzedzenie kierowcy BMW na hamowaniu do pierwszego zakrętu.

Marco Wittmann utrzymał przewagę do końca wyścigu i jako pierwszy minął linię mety z przewagą 0.8 sekundy nad Rockenfellerem, jednak po wyścigowa próba pobrania paliwa okazała się zgubna dla Wittmanna, który finalnie został zdyskwalifikowany i wykluczony z wyników wyścigu.

Na drugiej pozycji rywalizację zakończył natomiast Loic Duval, który wykorzystał problemy Maro Engela z przebitą oponą i wskoczył na podium, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę Mattiasa Ekstroma, który zmagał się z ogumieniem.

Bardzo dobrym tempem popisał się także Nico Muller, który utrzymał za sobą Gary'ego Paffetta i powracającego do czołowej dziesiątki Maxime Martina. Kierowca BMW do drugiego wyścigu zakwalifikował się na trzeciej lokacie, jednak już na starcie stracił wiele pozycji i musiał odrabiać straty, kończąc zmagania na szóstym miejscu.

Siódmy był Timo Glock, któremu po kwalifikacjach odebrano piątą pozycję startową za incydent z Edoardo Mortarą w porannej sesji zmuszając Niemca do startu z ostatniego pola, a tuż za nim wyścig zakończył startujący z pole position Augusto Farfus, dla którego własna taktyka okazał się niedopracowana.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Jamie Green z Audi i Bruno Spengler z BMW.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE