Menu

Ochrona 'Halo' obowiązkowa w Formule 1 od sezonu 2018

Sebastian Vettel / Scuderia Ferrari

Od sezonu 2018 zespoły F1 będą miały obowiązek zamontować na swoich samochodach sytem Halo, czyli osłonę kokpitu.

W środę w Genewie odbyło się spotkanie Grupy Strategicznej, na którym FIA ogłosiła plany wdrożenia w przyszłym roku wspomnianej koncepcji.

Halo ma mieć na celu ochronę głowy kierowcy aby nie dopuścić do powtórki niebezpiecznych incydentów z poprzednich lat. Osłona została już sprawdzona przez wszystkie dziesięć zespołów w poprzednim sezonie.

Opracowując i rozwijając dużą ilość urządzeń na przestrzeni minionych pięciu lat, stało się jasne, że Halo prezentuje najlepsze ogólne bezpieczeństwo - potwierdziła FIA w swym oświadczeniu.

Oprócz Halo, FIA zaproponowała w tym roku opcję tzw. 'tarczy', która była testowana tylko raz przez Sebastiana Vettela na Silverstone. Ostatecznie zadecydowano jednak, że to Halo zostanie wprowadzone od sezonu 2018, ponieważ tarcza wymaga dalszych prac rozwojowych.

Sfinalizowanie przepisu dotyczącego wprowadzenia Halo będzie musiało zostać zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych.

Do tej pory tylko sześć zespołów - Mercedes, Ferrari, Red Bull Racing, McLaren, Williams i Force India - wchodziło w skład spotkań Grupy Strategicznej obok przedstawiciela praw handlowych i FIA.

Tym razem Ross Brawn zaprosił przedstawicieli także pozostałych ekip, lecz w roli obserwatorów.

Reprezentanci zespołów Renault, Toro Rosso, Sauber i Haas byli obecni w środę, ale nie brali udziału w dyskusji. Zostali jednak kilkukrotnie zapytani o swój punkt widzenia i brali udział w głosowaniu.

Jak ujawnia serwis Autosport, dyskusje Grupy Strategicznej dotyczyły nie tylko Halo, lecz również problemu kontroli kosztów czy poprawy wizerunku widowiska wyścigów.

Image © Scuderia Ferrari

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE