Menu

FIA podejmuje kolejne kroki w celu wyjaśnienia decyzji o wprowadzeniu 'Halo'

Romain Grosjean / Haas F1 Team

Przed tradycyjną konferencją prasową z udziałem kierowców, przedstawiciele FIA postanowili wyjaśnić słuszność wprowadzenia koncepcji ochrony głowy 'Halo'.

Informacje z zeszłego tygodnia zostały wzbogacone w bardziej szczegółowe wiadomości pochodzące z testów. W skrócie 'Halo' jako jedyne spośród wszystkich proponowanych rozwiązań zapewnia kierowcom ochronę przed uderzeniem dużymi elementami. Takie wnioski wyciągnięto na podstawie przeprowadzonych symulacji wypadków z poprzednich lat.

Jednym ze scenariuszy, na które nie jest przygotowane 'Halo' to uderzenie kierowcy małymi elementami, takimi jak na przykład sprężyna. Właśnie na torze Hungaroring w sezonie 2009 Felipe Massa został raniony tą częścią samochodu swojego rodaka Rubensa Barrichello. Jednakże 'Halo' zmniejsza ryzyko uderzenia kierowcy w głowę, dlatego przez Międzynarodową Federację Samochodową to rozwiązanie jest uznane za warte zastosowania.

W ramach pocieszenia dla fanów, dyrektor wyścigu Charlie Whiting powiedział, że 'Halo' powinno się zdecydowanie lepiej prezentować, gdy zespoły dostosują je do konstrukcji swoich samochodów.

Jeżeli 'Halo' w najbliższych latach sprawdzi się w Formule 1, to planem jest wprowadzenie go do innych serii patronowanych przez FIA.

Image © Haas F1 Team

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE