Menu

Brawn i Wolff zgodni - F1 nie potrzebuje powrotu do silników V8

Toto Wolff

Najważniejsi polityczni gracze w Formule 1 uważają, że powrót staromodnych jednostek napędowych V8 do sportu jest zbędny i utrzymanie kibiców jest możliwe z pomocą obecnie stosowanych silników hybrydowych.

Szefowie Formuły 1 właśnie prowadzą szeroko zakrojone prace nad stworzeniem właściwej formuły silnikowej, która będzie obowiązywała od sezonu 2021. Wszystko po to, aby zainteresować uczestnictwem w projekcie jak największej liczby producentów. Według nieoficjalnych ustaleń najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest to, że w sporcie pozostanie hybrydowa jednostka napędowa V6, lecz już bez generatora energii cieplnej (MGU-H) i z podwójną turbosprężarką.

Zarówno Toto Wolff i Ross Brawn uspokajają kibiców w sprawie dźwięku nowej jednostki napędowej. Ma być on ponownie głośny, być może nie aż tak jak V8 czy V10, ale jednak wyraźnie lepszy od obecnego.

Wierzę, że F1 to wysokie technologie i innowacyjność. Jeśli chciałbyś powrócić do słynnych lat 80-tych czy 90-tych, tylko dlatego, że bardzo je lubiłeś, to nie będzie dobrym podejściem. Dyskusje obecnie przebiegają w naprawdę dobry sposób. Już wiemy, co chcemy utrzymać z bieżących przepisów. Istnieje wiele różnych filarów, których potrzebują nowe silniki: koszty rozwoju muszą być pod kontrolą, musi być to wysoka technologia, hybryda, należało również pomyśleć nad tym, aby stosunek mocy do masy był lepszy i trzeba także popracować nad jakością dźwięku - powiedział Toto Wolff.

Szukamy zmiennych, które pomogą nam w osiągnięciu tego celu. Jak dotychczas każdy jest mniej więcej na tej samej ścieżce, więc wierzę, że pod koniec roku będziemy mogli oficjalnie przedstawić nasze plany na sezon 2021.

Ross Brawn został zatrudniony przez Liberty Media na stanowisko dyrektora do spraw sportowych, aby zapewnić większą atrakcyjność samego widowiska dla kibiców również nie jest fanem powrotu silników V8. Może to trochę dziwić w kontekście tego, że fani Formuły 1 w znacznej większości są zwolennikami poprzednich jednostek napędowych.

Jest sporo kibiców, którzy mówią, że chcą powrotu silników wolnossących, lecz później musisz ich zapytać: 'dlaczego?'. Dostajesz wówczas odpowiedź, że tworzyły one niepowtarzalne emocje swoim dźwiękiem i obrotami. Możemy przecież stworzyć hybrydową jednostkę napędową, która posiada takie cechy. Czy to się podoba? Myślę, że producenci zaangażowani w Formułę 1 wiedzą o tym, że jest to kluczowy element. Potrzebują F1 pełnej sukcesów i nie ma sensu wykonywać zadań inżynieryjnych, jeśli nikt tego nie ogląda - przyznał Brytyjczyk.

Image © Mercedes AMG Petronas

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE