Menu

Renault zatrzymało prace rozwojowe przed Silverstone oczekując na nowe części

Renault

Cyril Abiteboul zdradził, że zespół z Estone musiał chwilowo przerwać swój program rozwojowy ze względu na skalę zmian, których wymagał pakiet ulepszeń wprowadzony na GP Wielkiej Brytanii.

Prace Renault nie poszły na marne, ponieważ kilka poprawek, spośród których najwięcej mówiło się o nowej podłodze, pozwoliły Nico Hulkenbergowi ukończyć wyścig na torze Silverstone na szóstym miejscu. Niemiec, gdyby nie awaria systemu ERS minąłby linię mety jako piąty

Jolyon Palmer również otrzymał pakiet ulepszeń do swojego samochodu, lecz w jego przypadku miało to miejsce podczas kolejnego weekendu Grand Prix, czyli na Węgrzech.

Wiedzieliśmy, co chcieliśmy zrobić, ale to była naprawdę drastyczna zmiana, jeśli chodzi o filozofię samochodu i zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że zajmie to trochę czasu. Musieliśmy w pewnym stopniu przerwać program rozwojowy, ponieważ potrzebowaliśmy tej konkretnej części - zdradził szef Renault Sport F1 Team w rozmowie z Motorsport.com.

To był początek nowego podejścia do rozwoju przedniej i środkowej części samochodu, a także elementów aerodynamicznych ulokowanych obok sekcji bocznych oraz tyłu auta. Teraz to jest wykonane i przed nami jeszcze więcej, to wszystko stanie się w trakcie drugiej połowy sezonu.

W początkowej fazie tegorocznej kampanii Nico Hulkenberg kilkukrotnie pozytywnie zaskakiwał dobrym wynikiem sesji kwalifikacyjnej, lecz nie był w stanie przełożyć tego na satysfakcjonujący rezultat w wyścigu. Celem prac Renault było dopracowanie tempa na dłuższym dystansie.

Rozpoczęliśmy z naprawdę dobrą podstawą, jeśli chodzi o kwalifikacje, ale nie do końca świetną w przypadku tempa wyścigowego. Tak więc to czego dokonaliśmy jest straszliwą zmianą dla samochodu w jego kształcie i formie, jako punkt wyjścia. Przenieśliśmy trochę osiągów z kwalifikacji na wyścig za pomocą balansu aerodynamicznego i mechanicznego, zawieszenia i wszystkiego z tym związanego - wyjaśnił Cyril Abiteboul.

Dla Renault sezon 2017 jest drugim po powrocie do Formuły 1 i pierwszym z samochodem zbudowanym od postaw. Efekty prac rozwojowych są dobrym znakiem, pozwalającym na stwierdzenie, że wsparcie finansowe producenta działa i zespół zmierza we właściwym kierunku.

To było naprawdę satysfakcjonujące zobaczyć ulepszenia na Silverstone, ale również potwierdzenie tego, że zespół, który staramy się zbudować działa wspólnie. Oczywiście było sporo inwestycji, nowych pracowników, a co za tym idzie talentu i energii, która tworzy dobry humor. Jedyną rzeczą, której nam brakowało było potwierdzenie na torze, że wszystko robimy dobrze i wreszcie Silverstone stało się pierwszym na to dowodem - zakończył.

Image © Renault Sport F1 Team

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE