Menu

Renault wprowadzi ulepszenia do silnika na GP Belgii i Włoch

Renault

Remi Taffin zdradził, że francuski producent udostępni zaktualizowane wersje oprogramowania oraz sprzętu na zbliżające się GP Belgii i Włoch.

Renault częściowo w wyniku problemów z niezawodnością na początku sezonu, nie było w stanie popracować w sposób wystarczający nad mocą swojej jednostki napędowej. Z tego powodu Ferrari i Mercedes mają dość wyraźną przewagę nad swoim francuskim konkurentem.

Decyzja o wprowadzeniu pakietu ulepszeń do silnika jest o tyle zaskakująca, że Renault informowało wcześniej, że nie planuje dostarczać istotnych aktualizacji do swoich tegorocznych jednostek napędowych. Okazuje się jednak, że kolejne są już przygotowywane na dalszy etap bieżącego sezonu.

Na Spa i Monza będziemy mieć nowe ulepszenia oprogramowania i sprzętu. Patrzymy na Monzę jako punkt odniesienia, który zaprezentuje nam jasny obraz tego, gdzie znajdujemy się w rankingu silników. Czołowa dziesiątka będzie dobrym wynikiem na tych dwóch wymagających mocy torach. Po Monzy będziemy mieli więcej wyścigów i rzeczy w dystrybucji. Następne dwa miesiące będą ważne dla końcowego wyniku sezonu 2017 - powiedział Remi Taffin, szef działu silnikowego Renault.

Zespół fabryczny francuskiego producenta dokonał w tym roku pewnego postępu, ale jak się okazuje, to nie jest koniec. Celem ekipy z Enstone jest zakończenie sezonu, jako czwarta siła w stawce.

Wiemy, że nie jesteśmy najszybsi, ale jako zespół pokazujemy, że mamy potencjał na to, aby znajdować się tuż za najlepszą trójką. Tempo kwalifikacyjne w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech wyglądało dobrze, jednocześnie potwierdzając realność naszych ambicji. Teraz chodzi tylko o to, żeby poprawić formę wyścigową. Dodajemy osiągi z obu stron, zarówno aerodynamiki jak i silnika, więc mam nadzieję, że efekty tego będą widoczne w trakcie nadchodzących wyścigów - zapowiedział Taffin.

Mamy potencjał na osiągnięcie dobrego rezultatu. W trakcie ostatnich kilku wyścigów nasze samochody dobrze się spisywały, więc nie widzę powodu, dla którego miałoby tak nie być na Spa. 67 procent okrążenia jest tutaj pokonywana pełnym gazem. Mamy kierowców, którzy dobrze jeżdżą, odpowiednie podwozie i silnik. Wszystko idzie we właściwym kierunku.

Image © Renault Sport F1 Team

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE