Menu

GP Meksyku: Valtteri Bottas najszybszy w pierwszym treningu

Valtteri Bottas

Valtteri Bottas zanotował najlepszy czas w trakcie pierwszej sesji treningowej przed GP Meksyku. Lewis Hamilton uplasował się na drugim miejscu. Kierowcy Mercedesa korzystali z opon ultramiękkich pokonując swoje najszybsze okrążenia. Max Verstappen na twardszej mieszance stracił zaledwie 0,571 sekundy do Fina.

Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się punktualnie o godzinie siedemnastej czasu polskiego. Kierowcy rozpoczęli ją od wykonywania okrążeń instalacyjnych na różnych mieszankach ogumienia.

Warto odnotować, że Alfonso Celis Jr wziął udział w porannym piątkowym treningu na torze Autodromo Hermanos Rodriguez zamiast Estebana Ocona, Sean Gelael z kolei zajął samochód Estebana Ocona, Antonio Giovinazzi zastąpił Romaina Grosjeana, Charles Leclerc jeździł Sauberem należącym do Marcusa Ericssona.

Podobnie jak przed tygodniem, kilku kierowców wykonało okrążeia instalacyjne z wykorzystaniem systemu ochrony głowy Halo.

Antonio Giovinazzi był pierwszym kierowcą, który zdecydował się na dłuższy przejazd. Najlepszy czas okrążenia zanotowany wówczas przez Włocha wyniósł 1:23,841 sekundy. Wkrótce na tor wyjechali jednak pozostali zawodnicy i dość szybko Valtteri Bottas na oponach supermiękkich zanotował wynik 1:20,584.

Lewis Hamilton podczas swojego pierwszego okrążenia pomiarowego nie zmieścił się w drugim zakręcie i musiał w wyniku tego wyjechać na trawę. Podczas kolejnej próby pojechał wolniej o 0,659 sekundy od Bottasa. Niemniej z okrążenia na okrążenie warunki na torze ulegały poprawie, co również dotyczyło czasów okrążeń.

Tor Autodromo Hermanos Rodriguez nie był jednak zbyt dobrze nagumowany w początkowej fazie pierwszej sesji treningowej. Efektem tego były wyjazdy na pobocze, uślizgi i piruety w wykonaniu wielu kierowców.

Dość interesująca sytuacja miała miejsce w trzydziestej piątej minucie treningu, gdy Brendonowi Hartleyowi polecono, aby zatrzymał swój samochód ze względu na problemy z jednostką napędową. Ku zaskoczeniu po chwili inżynier przekazał mu wiadomość, że jednak może powrócić do alei serwisowej.

W aucie Kevina Magnussena w podobnym momencie treningu wykryto wyciek wody. W wyniku tego Duńczyk spędził wiele dodatkowych minut w alei serwisowej.

Tuż przed wymuszoną przerwą na spełnienie wymogu regulaminowego, który polega na oddanie używanego kompletu ogumienia Pirelli po czterdziestu minutach pierwszej sesji treningowej, najlepszy czas zanotował Sebastian Vettel. Niemiec pojechał szybciej o 0,257 od Valtteriego Bottasa. Trzeci rezultat należał do Maxa Verstappena. Kierowca Ferrari głównie zyskiwał w sekcjach wolnych zakrętów, które sprzyjają konstrukcji auta SF70H.

Zespół Renault zaskoczył wszystkich dosyć niekonwencjonalnym przeprowadzeniem okablowania w samochodzie Carlosa Sainza.

Na drugą połowę sesji treningowej Valtteri Bottas wyposażył się w opony ultramiękkiej. Fin wykorzystał ich potencjał do uzyskania najlepszego czasu sesji - 1:17,824, który był lepszy o równą sekundę od wyniku Sebastiana Vettela. Po chwili także inni zawodnicy postanowili skorzystać z ogumienia ultramiękkiego.

Trzydzieści minut przed końcem treningu, Alfonso Celis rozbił samochód Force India, który docelowo przypada w udziale Estebana Ocona na wyjściu z szesnastego zakrętu. Meksykanin stracił kontrolę nad tylną osią, gwałtownie przyspieszając pokonał krawężnik ulokowany na wierzchołku wirażu. Aby porządkowi bezpiecznie mogli zabrać auto z toru, dyrekcja wyścigu wywiesiła czerwoną flagę.

Kimi Raikkonen kompletnie nie był w stanie znaleźć przyczepności na torze, czego efektem było wiele popełnianych błędów. Fin wielokrotnie wyjeżdżał na pobocze, blokował opony na hamowaniu.

Image © Mercedes AMG Petronas

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE