Menu

GP Meksyku: Daniel Ricciardo najszybszy w drugim treningu

Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo zanotował najlepszy czas w drugiej sesji treningowej przed GP Meksyku. Drugie miejsce należało do Lewisa Hamiltona. Pierwszą trójkę uzupełnił Max Verstappen, który do swojego partnera z ekipy stracił jedynie 0,163 sekundy.

Stoffel Vandoorne był pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor podczas drugiej sesji treningowej. Belg stracił sporo czasu rano ze względu na problemy związane z nową jednostką napędową. Mechanicy McLarena w jego samochodzie zamontowali poprzedni silnik.

Romain Grosjean już na jednym z pierwszych okrążeń zaliczył rzadko spotykany piruet w ostatnim zakręcie. Na wyjściu z wirażu tylna oś zaczęła wyprzedzać przednią i w ten sposób Francuz znalazł się na poboczu. Gdy powrócił na tor, na prostej uległa eksplozji tylna lewa opona, a w wyniku tego duża ilość części zamontowana do jego samochodu, odpadła.

Na torze znalazło się wiele odłamków z auta zespołu Haas. Dlatego też dyrekcja wyścigu wywiesiła czerwoną flagę, aby porządkowi byli w stanie bezpiecznie oczyścić asfalt. Po kilku minutach kierowcy ponownie mogli wyjechać z alei serwisowej na pętlę obiektu Autodromo Hermanos Rodriguez.

Lewis Hamilton podczas swojego pierwszego okrążenia pomiarowego stracił kontrolę nad tyłem auta w jedenastym zakręcie i obrócił swój samochód o 180 stopni. Potem zjechał do alei serwisowej. To był drugi tego typu błąd Brytyjczyka podczas piątkowych treningów.

Problemy nie ominęły również Sebastiana Vettela, który kilka chwil później powolnym tempem dojechał do garażu. Niemiec raportował, że coś w okolicach jego siedzenia pękło. W ramach środka zapobiegawczego, do alei serwisowej wezwany został także Kimi Raikkonen.

Po trzydziestu minutach treningu, na czele plasowali się obaj kierowcy zespołu Red Bull Racing. Daniel Ricciardo uzyskał czas 1:18,769 na ogumieniu miękkim. Max Verstappen był wolniejszy od niego tylko o 0,039 sekundy.

Po kilku chwilach kierowcy wykonali krótkie przejazdy na oponach ultramiękkich. Jako pierwsi swoje próby wykonali reprezentanci Mercedesa. Tym razem Lewis Hamilton bez większych problemów zdołał uzyskać najlepszy rezultat. Kimi Raikkonen wkrótce ich przedzielił i stracił jedynie 0,210, ale to Daniel Ricciardo poprawił wynik Hamiltona o 0,131 sekundy.

Sebastian Vettel dwukrotnie próbował pokonać jedno szybkie okrążenie pomiarowe korzystając z ogumienia ultramiękkiego. Za pierwszym razem popełnił błąd w jedenastym zakręcie, ale podczas kolejnej okazji znalazł się na czwartej pozycji.

Druga połowa pierwszej sesji treningowej została zdominowana dłuższymi przejazdami, które są wykonywane z myślą o tempie wyścigowym. Większość kierowców najpierw testowała zachowanie w takich warunkach opon ultramiękkich. Reprezentanci Mercedesa, Ferrari i Red Bulla notowali czasy w przedziale 1 minuty i 21. Można to uznać za naprawdę wyrównane tempo wyścigowe.

Imponujący był poziom degradacji ogumienia ultramiękkiego w samochodzie Lewisa Hamiltona po dwudziestu okrążeniach Brytyjczyk nadal był w stanie uzyskiwać całkiem konkurencyjne czasy okrążeń.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE