Menu

GP Brazylii: kary (akt.3)

Brendon Hartley

Tor Interlagos położony jest na wysokości niemal 800 metrów nad poziomem morza. Mniejsza gęstość powietrza powoduje mocniejszą pracę turbosprężarek oraz generatorów energii cieplnej. W związku z ewentualnymi awariami podzespołów jednostki napędowych, kierowców czekać będą kolejne kary. Artykuł będzie aktualizowany na bieżąco w trakcie weekendu Gran Prix.

Daniel Ricciardo

W samochodzie Australijczyka zamontowano nową baterię, magazynującą energię i elektronikę, jednak są to czwarte egzemplarze, ostatnie z dozwolonej puli. Mniej szczęścia miał w przypadku MGU-H. Za wymianę tego elementu otrzymał karę przesunięcia o dziesięć miejsc na polach startowych do GP Australii.

Brendon Hartley

Jeszcze przed pierwszym treningiem do GP Brazylii kierowca Toro Rosso otrzymał do dyspozycji nowy generator energii cieplnej (MGU-H), lecz awaria jednostki napędowej daje podstawy, aby twierdzić, że to nie koniec kar dla niego. Obecnie tak jak w przypadku Daniela Ricciardo, można będzie dopisać dziesięć miejsc startowych.

Pierre Gasly

Francuz podobnie, jak jego kolega zespołowy zostanie przesunięty o dziesięć pozycji na polach startowych do GP Brazylii. W jego aucie również wymieniono generator energii cieplnej (MGU-H).

AKTUALIZACJA 1: Po piątkowych treningach Pierre Gasly otrzymał kolejne MGU-H (+10 pozycji) oraz turbosprężakę (+5 pozycji). Łącznie Francuz straci już 25 pozycji na starcie do GP Brazylii.

Lance Stroll

AKTUALIZACJA 2: Awaria skrzyni biegów podczas trzeciej sesji treningowej przed GP Brazylii wymusiła na zespole Williams wymianę tego elementu. W związku tym, że nie wytrzymał on regulaminowych sześciu weekendów Grand Prix (z wyłączeniem piątkowych treningów) sędziowie nałożą na Kanadyjczyka karę przesunięcia o pięć miejsc na starcie.

Lewis Hamilton

AKTUALIZACJA 3: Po wypadku już na samym początku kwalifikacji zespół Mercedesa postanowił wymienić w samochodzie części aerodynamiczne lub mechaniczne na nowe oraz wykorzystać to do napoczęcia nadprogramowego silnika spalinowego, MGU-H oraz turbo. W związku z tym Brytyjczyk do GP Brazylii wystartuje z alei serwisowej.

Warto nadmienić także, iż nowy silnik spalinowy Lewisa Hamiltona będzie już podlegał bardziej rygorystycznym limitom spalania oleju 0,9l/100km.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE