Menu

GP Brazylii: Duet Mercedesa na czele po drugim treningu

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton także i podczas drugiej sesji treningowej zanotował najlepszy czas. Drugie miejsce należało dla niewiele wolniejszego od niego Valtteriego Bottasa. Trzeci Daniel Ricciardo stracił 0,228 sekundy do Brytyjczyka.

Nie jest to stałą praktyką, ale podczas drugiej, a nie pierwszej sesji treningowej zespół Haas postanowił udostępnić samochód na co dzień należący do Kevina Magnussena, młodemu kierowcy Ferrari - Antonio Giovinazziemu.

W początkowych minutach sesji treningowej na torze brylowali reprezentanci Ferrari. Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel wymieniali się najlepszymi czasami okrążeń notowanymi, podobnie jak reszta stawki na ogumieniu miękkim.

Po kwadransie reprezentanci pozostałych zespołów uzupełnili swoją tabelę z wynikami. Chwilowa awaria systemu pomiaru czasów spowodowała to, że nie wyświetlił się rezultat Lewisa Hamiltona. Po kilku chwilach jednak naprawiono usterkę i Brytyjczyk znalazł się na czele w zestawieniu z czasami okrążeń. Max Verstappen osiągał porównywalne rezultaty do Valtteriego Bottasa.

Kierowcy Ferrari także zainicjowali przejazdy na ogumieniu supermiękkim. Miało to miejsce po trzydziestu minutach sesji treningowej, lecz to nie oni na końcu legitymowali się najlepszymi wynikami. Pomimo zblokowanej opony na hamowaniu do jednego z zakrętów Valtteri Bottas bez problemu był szybszy o 0,312 sekundy od Sebastiana Vettela. Lewis Hamilton podczas swojej drugiej próby zanotował najlepszy rezultat sesji.

Daniel Ricciardo jako ostatni z czołówki uzyskał swój czas okrążenia na oponach supermiękkich. Regułą stało się to, że Max Verstappen jest od niego zdecydowanie szybszy. Tym razem jednak było inaczej i to Australijczyk mógł się pochwalić lepszym rezultatem - 1:09,743 sekundy.

W połowie drugiej sesji treningowej Marcus Ericsson padł ofiarą niebezpiecznego zdarzenia. W jedenastym zakręcie, który na ogół pokonywany jest pełnym gazem, tył samochodu zaczął wyprzedzać przód. Na poboczu było jednak na tyle miejsca, aby mógł wytracić prędkość i uniknąć wywołania większych szkód w sprzęcie. Bez większych problemów kierowca Saubera powrócił do alei serwisowej.

Kłopoty z utrzymaniem swojego auta na torze miał również Stoffel Vandoorne, który zwiedził pobocze w drugim zakręcie. Belg jednak trzymał się z daleka od barier. Piruet zaliczył także Romain Grosjean.

Druga połowa treningu standardowo już została wykorzystana do tego, aby dokonać symulacji tempa wyścigowego. W tym celu większość kierowców wyposażyła się w używane komplety opon miękkich lub supermiękkich.

Na minimalnie świeższych oponach Daniel Ricciardo uzyskiwał porównywalne czasy okrążeń do Lewisa Hamiltona. Valtteri Bottas miał natomiast kłopot ze znalezieniem właściwego rytmu i jego przejazd nie był zbyt równy.

Warto zwrócić uwagę także na relatywnie niskie zużycie opon. Po pokonaniu ponad dwudziestu okrążeń kierowcy nadal byli w stanie notować dobre rezultaty.

W ostatnich minutach kilka niewielkich kropli deszczu spadło na prostej startowej toru Interlagos. Inżynierowie ostrzegli kierowców przed śliską nawierzchnią.

Image © Mercedes AMG Petronas

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE