Formuła 1

Nieporozumienie w komunikacji powodem kolizji kierowców Toro Rosso

Po dobrym weekendzie w Bahrajnie, niestety dla Toro Rosso weekend w Chinach potoczył się w zupełnie innym kierunku.

Wprawdzie jednostka napędowa Hondy nie sprawiła zawodu, jednak tempo było niewystarczające, aby powalczyć o lepsze wyniki, zwłaszcza, że kierowcy doprowadzili do kontaktu między sobą na torze.

Winnym tej sytuacji był Pierre Gasly, który otrzymał dziesięciosekundową karę, a wyścig ukończył na osiemnastej pozycji.

Wiedzieliśmy, że wyścig będzie dla nas trudny, zwłaszcza, że osiągi w kwalifikacjach nie były udane - przyznał Gasly. Czeka nas mnóstwo analizy, aby zrozumieć dlaczego byliśmy szybcy w Bahrajnie, a tutaj mieliśmy problemy.

Chciałbym przeprosić Brendona za kontakt. Zespół powiedział mi, że zamierzali zamienić nas na pozycjach, więc wjechałem po wewnętrznej pod koniec prostej, myśląc, że on odda mi pozycję. Niestety chyba mnie nie zauważył i nie można było już nic zrobić, kiedy byłem po wewnętrznej stronie.

Straciliśmy mnóstwo czasu, zniszczyłem przednie skrzydło, a pod koniec wyścigu ciężko prowadziło się samochód, więc nie mogliśmy nic więcej zrobić.

Jak wytłumaczył Franz Tost, szef zespołu Toro Rosso, głównym powodem kolizji kierowców był błąd w komunikacji, ponieważ zespół poprosił swoich podopiecznych o zamianę miejsc.

W ten weekend mieliśmy problemy od samego początku - byliśmy niemal na samym końcu na starcie, a w wyścigu nie mogliśmy znaleźć odpowiedniego tempa.

Oprócz tego, pomiędzy naszymi kierowcami doszło do kolizji z powodu nieporozumienia w komunikacji.

O ile Gasly był w stanie dojechać do samej mety, tak Brendon Hartley musiał wycofać się z rywalizacji, a wszystko przez awarię skrzyni biegów.

Incydent z Pierrem był spowodowany błędem w komunikacji. Zespół poprosił nas o zamianę pozycji, ponieważ byliśmy na różnych strategiach. Chciałem przepuścić go w 14 zakręcie, jak zrobiłem to na początku wyścigu. Przy drugiej zmianie miejsc postanowiłem, że zrobię to w tym samym miejscu, ale w wierzchołku zakrętu zostałem uderzony. Następnie pod koniec wyścigu musiałem się wycofać, ponieważ zespół zauważył awarię skrzyni biegów.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone