Formuła 1

Opony Pirelli

Pirelli zmieni nazewnictwo opon od sezonu 2019

Mario Isola, szef Pirelli potwierdził, że jedyny dostawca ogumienia do Formuły 1 zmieni nazewnictwo mieszanek od sezonu 2019, pozostawiając jedynie mieszankę - twardą, pośrednią i miękką.

Pirelli z początkiem obecnego sezonu wyścigowego wprowadziło dwie nowe mieszanki opon - super twardą i hiper miękką, które powiększyły bazę dostępnego ogumienia dla kierowców do siedmiu, co bardziej skomplikowało odbiór przez kibica.

W trakcie trwania sezonu postawiono jednak pytanie, czy możliwym jest, aby w dany weekend mieszanki np. twarda, pośrednia i super miękka lub pośrednia miękka i ultra miękka nazywane były jako twarda, pośrednia i miękka.

Nowe nazewnictwo opon zostało formalnie włączone do nowego przetargu Międzynarodowej Federacji Samochodowej o dostarczanie ogumienia do Formuły 1 w latach 2020-2023, jednak Pirelli postanowiło wprowadzić takowe oznaczenie opon już w 2019 roku, choć nadal nie ustalono kolorów danych mieszanek.

Taki jest plan - powiedział Mario Isola. Mogę potwierdzić, że przeprowadziłem rozmowy wewnątrz firmy, aby zrozumieć, czy jest to wykonalne, ponieważ oczywiście ma to wpływ na produkcję, logistykę, sposób zarządzania oponami i marketing.

Rozmawiałem we wszystkich działach, aby upewnić się, że nie robimy czegoś złego. Potwierdziłem, że jest to wykonalne, choć oczywiście musimy trochę nad tym popracować.

Nazewnictwo jest jasne - twarde, pośrednie i miękkie - jednak przedmiotem dyskusji nadal pozostają kolory.

Była to prośba od F1 i FIA, dlatego dokonaliśmy niezbędnych zmian, aby osiągnąć to w 2019 roku. Kolejnym krokiem jest zdefiniowanie kolorów i ogłoszenie to oficjalnie, że zmierzamy w tym kierunku.

Pirelli przyznało jednak, że fani oraz media nadal będą informowani o wykorzystaniu danych mieszanek w każdej rundzie Mistrzostw Świata Formuły 1.

Kolejnymi otwartymi sprawami jest nazewnictwo opon, aby podać informacje, które mieszanki są wykorzystywane i jak zarządzamy testami, ponieważ podczas testów wszystkie związki są dostępne. Musimy zrozumieć, jak malować ściany boczne.

Podczas testów przed sezonem mogę sobie wyobrazić, że będzie trochę zamieszania, ale mam nadzieję, że uda nam się to naprawić już podczas wyścigów, w których będziemy mili dostępne trzy mieszanki, co stanowi całkowitą zmianę podejścia w stosunku do przeszłości.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone