Formuła 1

Toto Wolff - Mercedes AMG Petronas

Toto Wolff: Przyszłoroczne przepisy dotyczące aerodynamiki mogą wymieszać stawkę

Według szefa Mercedesa Toto Wolffa zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki na sezon 2019 mogą zmienić układ sił w Formule 1 i pozwolą zespołom na uzyskanie przewagi we wczesnym etapie mistrzostw.

Królowa sportów motorowych dąży do uatrakcyjnienia wyścigów poprzez zwiększenie liczby manewrów wyprzedzania. W związku z tym od przyszłego sezonu uproszczeniu ulegną m.in. przednie skrzydła, które będą o 200 milimetrów szersze i głębsze o 25. Zmniejszy to co prawda docisk, więc samochody będą nieco wolniejsze, ale powinno ułatwić kierowcom wyprzedzanie.

Zmiany w przepisach zatwierdzono w lipcu bieżącego roku, dlatego też ekipy miały okazję wypróbować nowe skrzydła podczas testów na torze Hungaroring. Zebrane dane pozwolą inżynierom na opracowanie najlepszych rozwiązań zgodnych z przepisami i zastosowaniu ich w samochodach na przyszły rok.

Od początku ery „hybrydowej” w 2014 roku Formułę 1 zdominowali kierowcy Mercedesa, wygrywając aż 72 wyścigi. Kroku próbuje im dotrzymać Ferrari oraz Red Bull Racing, ale na razie bezskutecznie. Z kolei inne ekipy co najwyżej mogą powalczyć – przy niepowodzeniu trzech dominujących zespołów – o podium. Według szefa Mercedesa przepisy dotyczące aerodynamiki mogą jednak to zmienić.

Myślę, że największy wpływ będą miały całkowicie nowe przepisy dotyczące aerodynamiki – odpowiedział Toto Wolff na pytanie odnośnie sezonu 2019. To wywróci wszystko do góry nogami. Ktoś może znaleźć lukę w przepisach, jakąś innowację czy też wcześniej zrozumie, jak będą działać te samochody.

Sądzę, że jest do bardzo duża zmienna w przepisach w przyszłym roku i możemy nawet zobaczyć w czołówce zespoły, które nie są dzisiaj na czele.

Austriak został zapytany również o konkurencyjność Red Bulla już na początku przyszłego sezonu. Ekipa z Milton Keynes zmieni bowiem dostawcę jednostek napędowych i po wielu latach współpracy rozstanie się z Renault i będzie korzystać z silników Hondy, wierząc, że japoński producent pozwoli na lepsze osiągi samochodu.

Tak, może tak być, że będą konkurencyjni od początku sezonu, ponieważ widzimy, że nie ma już żadnych wzorców, nie ma jednego zespołu, który dominowałby na jednym rodzaju toru. Zmieniło się. Silniki Hondy wyglądają teraz na bardzo mocne, a Red Bull to dobra grupa kierowców wyścigowych – zakończył Austriak.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone