Menu

Myszkowski i Lewandowski powalczą na Silverstone o kolejne podium

Teodor Myszkowski i Anfrzej Lewandowski / ARC Bratislava

Wyścigowi mistrzowie Polski Teodor Myszkowski i Andrzej Lewandowski wystartują w najbliższy weekend w drugiej rundzie serii Blancpain GT Series Endurance Cup z zamiarem walki o kolejne podium w swojej klasie. Na znanym z Formuły 1, brytyjskim torze Silverstone polski duet zmierzy się także w dwóch wyścigach Blancpain Super Trofeo Lamborghini.

Poznaniak i płocczanin z mocnym akcentem wrócili w tym roku na wyścigowe tory po kilkuletniej przerwie. W kwietniu sięgnęli po podium w swojej kategorii, AM Cup, w pierwszej rundzie Blancpain GT Series Endurance Cup; trzygodzinnym wyścigu na włoskim torze Monza. Polacy startują w pełnym cyklu międzynarodowych zmagań za kierownicą Lamborghini Huracan GT3, napędzanego pięciolitrowym silnikiem V10 o mocy ok. 550 koni mechanicznych, a także w pucharze Blancpain Super Trofeo Lamborghini, za sterami nieco mocniejszego, ale mniej zaawansowanego pod względem aerodynamiki modelu LP 620-2 Super Trofeo.

Po trzecim miejscu we Włoszech, w ten weekend Myszkowski i Lewandowski udają się na znany z Formuły 1, legendarny tor Silverstone, gdzie w barwach słowackiej ekipy ARC Bratislava ścigali się już pięć lat temu podczas wyścigu 24-godzinnego serii Britcar. Polski duet liczy na walkę o kolejne podium w wyścigu trzygodzinnym, a także na finisz na wysokiej pozycji w obu wyścigach pucharowych.

Liczący blisko sześć kilometrów tor Silverstone powstał w latach czterdziestych na terenie byłego lotniska wojskowego. To właśnie tam w 1950 roku odbył się pierwszy w historii wyścig o Grand Prix Formuły 1. Brytyjski obiekt, ulokowany ok. 120 km na północny-zachód od Londynu, jest jednym z najszybszych i najbardziej wymagających na świecie, a zadanie kierowcom często utrudnia także zmienna pogoda.

Po dłuższej przerwie cały czas łapiemy tempo i na Silverstone powinniśmy być szybsi niż we Włoszech. Pomogą w tym z pewnością także przepisy. Po pierwszej rundzie organizatorzy postanowili zdjąć ze wszystkich Huracanów 20 kg dodatkowej wagi, dzięki czemu powinniśmy być bardziej konkurencyjni – mówi Teodor Myszkowski.

Startowałem już na Silverstone i ten tor bardzo przypadł mi do gustu. W ostatnich dniach oglądałem także mnóstwo nagrań z najróżniejszych wyścigów i wyłapałem kilka ciekawych drobiazgów, które powinny być pomocne.

Chcemy ponownie walczyć o podium w naszej klasie w wyścigu Endurance oraz o wysokie lokaty w Super Trofeo. Przeanalizowałem dokładnie wyścigi z Monzy. W jednym z nich mieliśmy szansę nawet na zwycięstwo, ale nie wykorzystaliśmy idealnie wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Zobaczymy jak będzie tym razem, ale jesteśmy gotowi do walki!

Andrzej Lewandowski, zespołowy partner Teodora Myszkowskiego dodał: Startowaliśmy co prawda z Teodorem na Silverstone w wyścigu 24-godzinnym, ale przejechałem wówczas niewiele okrążeń, praktycznie tylko po zmroku, więc pierwsze okrążenia tak naprawdę upłyną dla mnie pod znakiem nauki toru.

Oczywiście chcemy znów stanąć na podium w swojej klasie, co było nie lada sukcesem, ale wiemy, że przy tak licznej i mocnej stawce nie będzie łatwo powtórzyć wyniku z Monzy. Wiemy, że gdy już dobrze poznamy tory, będziemy mogli walczyć o zwycięstwa, dlatego ten sezon to dla nas po części przede wszystkim nauka, ale naszą mocną stroną jest równe tempo.

Pierwszy wyścig pokazał, że jedziemy równiej niż ekipy, które są w stanie zakwalifikować się wyżej, ale popełniają sporo błędów. Postaramy się to wykorzystać, a odciążony samochód także powinien nam pomóc.

W Super Trofeo mieliśmy we Włoszech szansę przynajmniej na podium, ale wyścig nie do końca ułożył się po naszej myśli. Postaramy się, aby tym razem było inaczej.

Przed weekendem na Silverstone zawodników czekają dodatkowe, czwartkowe treningi. Oficjalne sesje rozpoczną się w piątek, a trzygodzinny wyścig Endurance, na starcie którego ustawią się aż 54 załogi, ruszy w niedzielę o godzinie 16:00 polskiego czasu. Wcześniej, w sobotę o 16:30 i niedzielę o 14:20, odbędą się dwa, liczące po 50 minut, wyścigi Super Trofeo, do których wystartuje 47 załóg w identycznie przygotowanych autach.

Media4Racing Image © Media4Racing

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE