Menu

Emma Kimiläinen o Anderstorp Raceway i nie tylko

Emma Kimiläinen

Trzecia runda Mistrzostw Skandynawskich Samochodów Turystycznych zagościła na legendarnym torze Anderstorp Raceway w ostatni weekend.

Jest to jeden z najciekawszych torów szwedzkich, na jakich odbywają się wyścigi STCC oraz Swedish GT.

W krótkiej rozmowie, Emma Kimiläinen odpowiada na kilk pytań specjalnie dla Motorsport Grand Prix.

Jak samopoczucie i kondycja po wypadku na torze Skövde?

Emma Kimiläinen: Jeżeli chodzi o samopoczucie to jest wspaniale, bo zawsze milo jest wrócić do ścigania się z kolegami i nie mogę ukrywać, że mi tego bardzo brakowało. Bóle karku po rehabilitacji też ustąpiły, jak było widać był to dość poważny wypadek, a sam fakt, że samochód uderzył bokiem z mojej strony w bariery betonowe spowodował uszkodzenie nadwozia i wykluczenie mnie z drugiej rundy mistrzostw STCC.

Mamy rozumieć, ze wykluczenie było tylko spowodowane uszkodzeniem podwozia.

EK: Oczywiście, że nie, na ogół po takim wypadku komisja lekarska nie dopuszcza szybko zawodnika do startów, gdyż mimo braku widocznych obrażeń fizycznych, kierowca może odczuwać złe samopoczucie psychiczne, bo proszę pamiętać, że jesteśmy tylko zwykłymi ludźmi.

W tym roku startujesz nowym Seatem Leon, czy ten tor jest dla waszego auta przyjazny?

EK: Jak z pewnością zauważyliście w każdym pierwszym z dwóch wyścigów mamy drobne problemy, głownie z dociskiem, ale PWR Racing Team za każdym razem wykonuje doskonałą pracę, czego dowodem są zdobyte miejsca na podium w ostatnim wyścigu. To całkowicie nowy dla nas samochód, jednakże wczoraj pokazaliśmy ze jesteśmy bardzo konkurencyjni i jeden z naszych kierowców zgarnął pierwsze pole startowe. W moim samochodzie były drobne problemy z ustawieniami, zwłaszcza w Q1, natomiast po drobnych poprawkach samochód prowadził się dużo lepiej.

Czy ma znaczenie historia toru?

EK: Tak i nie, myślę ze to zależy od kierowcy, w moim przypadku nie ma to większego znaczenia, aczkolwiek bardzo lubię ten tor zwłaszcza długą prostą zwaną „Flight Straight”. Niektórzy moi koledzy są bardziej sentymentalni i czasami mowa o tym, że w latach siedemdziesiątych był tutaj tor Formuły 1 a sam rekord okrążenia ustanowił Niki Lauda w 1978 roku.

Czy brak startu w ostatnim wyścigu ma jakieś znaczenie?

EK: Dla mnie tylko jedno, jestem bardziej głodna sukcesu, wraz z moim zespołem PWR Racing postaramy się zrobić wszystko, aby zdobyć jak najwięcej punktów i pokazać, że należy się z nami liczyć nie tylko z powodu osiągniętego sukcesu i zdobycia pierwszego miejsca we wczorajszym Swedish GT, ale też uważamy, że wciąż mamy duże szanse na zdobycie pierwszego miejsca w dzisiejszych startach.

Jaka strategia na oba wyścigi?

EK: Skopać tyłki innym za wszelka cenę….

Image © Adam Owczarek

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE