Menu

Konferencja prasowa po pierwszym wyścigu STCC na torze Anderstorp

Johan Kristoffersson, Robert Dahlgren i Richard Göransson

Johan, jakie odczucia po pierwszej w historii wygranej?

Johan Kristoffersson: Oczywiście to wspaniale uczucie wygrać wyścig zwłaszcza z tak silną konkurencją. Bardzo mnie cieszy wczorajszy dzień, że udało mi się zdobyć pierwsze miejsce w Q1 i Q2 i musze przyznać, że wraz z zespołem zastanawialiśmy się nad strategia, co jak zrobić, aby te pierwsze miejsce dowieść do mety i nie dać się wyprzedzić przez naszą silną konkurencją, jaką są oba Volvo z Polestar. Do tej pory nie mamy za dużego doświadczenia, nie przejechaliśmy tym samochodem za dużo kilometrów i należy pamiętać, że to nowy samochód i wciąż się uczymy, więc za bardzo nie wiedzieliśmy, co i jak zrobić. Oczywiście wprowadziliśmy małe poprawki po kwalifikacjach i jak się okazało były to dobre decyzje z naszej strony.

Wszyscy, co są zaangażowani w PWR Racing, wykonali doskonałą pracę, patrząc wstecz, gdzie w pierwszym wyścigu była to wręcz katastrofa. Teraz widzimy, że wszystko się odwraca w dobrym kierunku i mamy nadzieję na więcej sukcesów i częstesze wizyty na podium.

Twój start był bardzo udany, czy to on był zależny od sukcesu?

JK: Faktem jest, że miałem dobry start, ale to nie start stanowi wygraną wyścigu Bardzo mnie cieszy, że udało mi się dobrze wystartować i szybko osiągnąć przewagę nad kolegami, którzy do samego końca stanowili duże zagrożenie, aczkolwiek czułem się dość bezpiecznie i starałem się skupić, aby nie popełnić żadnego błędu.

Po sześciu, siedmiu okrążeniach miałeś przewagę ponad dwie sekundy, czy już wiedziałeś że wygrasz?

JK: Oczywiście wiedziałem, że mam taką przewagę, ale proszę pamiętać, że za mną były oba błękitne Volvo prowadzone przez bardzo doświadczonych kierowców, którzy w tym sezonie już stawali na najwyższych stopniach podium. Wiedziałem, że mam dobry odstęp, ale mimo tego byłem bardzo skoncentrowany, bo jak widzieliśmy w innych wyścigach to nie jest łatwy tor i można szybko wypaść poza niego. Oczywiście ta przewaga pozwoliła mi na pewien komfort i nie musiałem jeździć na limicie, ale to wciąż długi wyścig, a jak wiecie wcześniej jeździłem w Rally Cross, gdzie trzeba być skoncentrowanym tylko 3-4 minuty a tu jednak wszystko wygląda inaczej.

Robert Dahlgren zająłeś drugie miejsce i masz dużą przewagę w punktacji mistrzostw.

Robert Dahlgren: To, że mam dużą przewagę to tylko wasza opinia…

Widzieliśmy jaki miałeś start, ale co sam o nim powiesz?

RD: Według mojej opinii start był udany, ale to nie dlatego ukończyłem wyścig na drugim miejscu. Nic nie przegapiłem i uważam, że wystartowałem dość normalnie. Od samego startu starałem się dogonić Johana i dawałem z siebie wszystko, ale w tym wyścigu już więcej nie mogłem zrobić, więc po prostu koncentrowałem się, aby nie popełniać błędów i utrzymać tempo Johana. Oczywiście nie było to łatwe, bo dziś nasz kolega pokazał doskonale tempo i tutaj tylko można jemu pogratulować jak i całemu zespołowi za przygotowanie auta.

Richard Göransson, twój start był… a może to Mattias Andersson miał rewelacyjny start, czy jesteś na to zły?

Richard Göransson: Nie mogę być zły na to, ze ktoś inny miał fantastyczny start, tak czasem to jest. Uważam, że wystartowałem normalnie, a to że ktoś mnie wyprzedził podczas startu jest dość normalne w tym sporcie.

Oczywiście zaraz po tym jak zostałem wyprzedzony postanowiłem naciskać i jak najszybciej wrócić na swoją pozycję oraz postarać się przebijać dalej do przodu, ale jak wszyscy widzieli, dalej wyścig w czołówce nie zmieniał się a dla niektórych był chyba nudny.

Starałem się jak mogłem, ale auto mi nie pozwalało na więcej, więc koncentrowałem się bardziej na tym, co się dzieje za mną, a już nie myślałem o wyprzedzaniu Roberta. Czasem trzeba przeanalizować, co jest ważniejsze, to czy bezpiecznie dowieść punkty czy też ryzykować o ich większą ilość, co czasami odbija się negatywnie i można popełnić błąd, który może kosztować kolejną pozycję. Oczywiście, nie jesteśmy do końca zadowoleni, bo uważamy, że mogło być lepiej, ale dziś brakowało prędkości, więc podczas przerwy przed drugim wyścigiem musimy przeanalizować, co poprawić.

Johan, do drugiego wyścigu startujesz z odwróconej pozycji, więc ostatni, jaki jest plan?

JK: Plan jest prosty, wszystkich wyprzedzić…. Jednak to oczywiście nie jest takie łatwe i proste. A tak realistycznie, to się okaże, będę się starał zrobić, co będzie można i jak będzie ku temu możliwość to będę wyprzedzał, pamiętajmy o tym, że tym razem te szybkie samochody będą z przodu i to ja musze atakować. Myślę, że wyścig będzie ciekawy i uda się zdobyć kilka pozycji, ale o ile uda się przebić do przodu to się okaże.

Image © Adam Owczarek

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE