MotoGP

Marc Marquez, zwycięzca wyścigu TT Assen przyznał, że był to szalony, jednak bardzo ważny wyścig, ważne zwycięstwo i kolejne ważne punkty w walce o mistrzowski tytuł w Motocyklowych Mistrzostwach Świata.

Komisja Grand Prix ogłosiła zmiany w regulaminie MotoGP dotyczące opon, testów i poduszek powietrznych.

Zmiany zasad dotyczących testów pojawią się wraz z końcem sezonu 2018. Dotychczas planowano skrócenie programu przedsezonowych testów z trzech do dwóch, ponadto zrezygnowano z pięciu prywatnych dni testowych przypadających na kierowcę.

W zamian odbędą się dwa dodatkowe dwutygodniowe testy grupowe w Europie - jeden w Jerez pod koniec listopada, a drugi w innym miejscu, które zostanie podane dopiero w trakcie sezonu 2019.

Jest to reakcją na zwiększoną liczbę wyścigów w kalendarzu, ale ma także na celu zmniejszenie kosztów oraz odciążenie pracą zespoły i personel techniczny.

W sezonie 2019 pozostaną trzy jednodniowe testy, które odbywają się w poniedziałki po wybranych wyścigach. Malezja oraz Katar będą nadal organizować przedsezonowe testy, w przeciwieństwie do Australii, która od tego sezonu została zastąpiona przez Tajlandię.

Dodatkowe testy dla zespołów otrzymujących koncesje na zasadach MotoGP, nie zostały naruszone.

MotoGP daje zespołom fabrycznym, które nie osiągnęły sukcesów w ostatnich latach, dodatkowe sesje testowe i rozwojowe, które pomogą im w ich rozwoju.

Harmonogram testów MotoGP w sezonach 2018/19 (dla zespołów niezwiązanych z koncesjonowaniem):

  • Dwudniowy test po GP Walencji w listopadzie 2018;
  • Dwudniowy test w Jerez pod koniec listopada 2018;
  • Trzydniowy test na torze Sepang na początku lutego 2019;
  • Trzydniowy test na torze Losail przed otwarciem sezonu 2019;
  • Trzy jednodniowe testy po Grand Prix w poniedziałek;
  • Dwudniowy test w połowie sezonu na europejskim torze;

Zmiany zasad dotyczących poduszek powietrznych

Wypadek Michele Pirro podczas treningu GP Włoch skłonił MotoGP także do zaostrzenia przepisów dotyczących używania poduszek powietrznych. Kierowca został wystrzelony w powietrze przy wysokiej prędkości na torze Mugello po zblokowaniu przedniego koła.

Zgodnie z zasadami, wszyscy zawodnicy muszą posiadać sprawny system poduszek powietrznych w kombinezonach, jednak podczas pierwszych dwóch Grand Prix kierowcy z dziką kartą byli wyjątkiem.

FIM wymaga jednak od tej pory, aby kierowców z dziką kartą obowiązywały identyczne zasady, jak w przypadku etatowych kierowców - ze skutkiem natychmiastowym dla MotoGP, a dla Moto2 i Moto3 od Grand Prix Austrii.

Kierowcy MotoGP muszą posiadać funkcjonujące poduszki podczas każdej sesji, ale czwarty trening, Q1 i Q2 są brane pod uwagę jako jedna sesja. Dla tych sesji Komisja Grand Prix wymaga wprowadzenia dodatkowej poduszki powietrznych, zwłaszcza dla kierowców, którzy ulegli wypadkowi.

Opony dla klasy MotoGP

Kierowcy, którzy wezmą udział w sesjach kwalifikacyjnych Q1 i Q2 (maksymalnie dwóch zawodników), otrzymają jedną dodatkową przednią oponę o preferowanej specyfikacji.

Do tej pory zawodnicy, którzy awansowali z Q1 do Q2, otrzymywali dodatkową tylną oponę, lecz po wprowadzonych zmianach kierowcy, którzy wezmą udział w obu sesjach, będą mieli do dyspozycji także dodatkową przednia oponę o preferowanej specyfikacji.

Jeśli kwalifikacje będą odbywały się na mokrej nawierzchni, wówczas dodatkowe przydzielone opony będą oponami przeznaczonymi na deszcz. W przypadku, gdy w Q1 i Q2 będą panowały odmienne warunki, kierowcy nie otrzymają dodatkowych opon.

Krótko po rozwiązaniu kontraktu z Suzuki, Adrea Iannone ogłosił przejście do zespołu Aprilla. Umowa obejmuje dwuletni okres. Jego miejsce w Suzuki ma zająć młody zawodnik Moto2, Joan Mir.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone