Menu

Yamaha na czele drugiego dnia testów w Sepang

Maverick Vinales / Movistar Yamaha MotoGP

Drugi dzień testów na torze w Sepang dobiegł końca. Na szczycie dość niespodziewanie uplasował się Maverick Vinales pokonując sześćdziesiąt osiem okrążeń, z czego najszybsze w czasie 1:59.355.

Tuż za Hiszpanem znalazł się jego zespołowy partner Valentino Rossi. Włoch wykręcił swój najlepszy czas (1:59.390) na przedostatnim okrążeniu.

Szef zespołu Yamahy, Ramon Forcada ujawnił dwie różne specyfikacje silnika, które były dostępne dla obu motocyklistów. Szef Rossiego, Silvano Galbusera twierdzi, że M1 ma większą prędkość maksymalną, a silnik jest mniej nerwowy, co pomoże obu zawodnikom w opanowaniu problemów związanych z oponami.

Cal Crutchlow, który zajął trzecie miejsce z czasem 1:59.443, korzysta w trzech motocykli RC213V (dwóch w specyfikacji z 2018 roku).

Jorge Lorenzo drugiego dnia znalazł się na czwartej pozycji. Fabryka Ducati wciąż pracuje nad częściami silnika i elementami aerodynamicznymi.

Pierwszą piątkę zamknął Jack Miller, tuż przed Johannem Zarco. Francuz przez długiczas utrzymywał się na czele, jeżdżąc na M1 z 2017 roku, którą po raz pierwszy testował w Walencji w zeszłym roku.

Obecny mistrz świata, Marc Marquez zajmował pierwszą pozycję z czasem 1:59.730, lecz po godzinie spadł na siódme miejsce. Hiszpan skupił się na dopasowaniu do motocykla o nowej specyfikacji na rok 2018. Ekipa Hondy obrała za cel znalezienie dodatkowej prędkości maksymalnej i większego połączenia z przepustnicy.

Andrea Dovizioso zajął ósme miejsce. Mechanicy włoskiego zawodnika znaleźli trochę prędkości w zakręcie, której szukali, ale pojawiły się też pewne problemy z niestabilnością motocykla. Alberto Giribuola, szef ekipy jest pewien, że przy zmianie konfiguracji mogą się go pozbyć.

Dani Pedrosa, który był najszybszy pierwszego dnia testowego w Sepang, ukończył dzisiejsze testy na dwunastej pozycji. Zawodnik Hondy skoncentrował się na nowszej specyfikacji silnika, innej mapie i częściach aerodynamicznych.

Image © Yamaha Motor Racing

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE