Menu

Webber, Hartley i Bernhard mistrzami świata! Panowanie Porsche w sezonie 2015!

Zespół Porsche #17 celebruje zwycięstwo

Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard są nowymi Mistrzami Świata w wyścigach endurance po emocjonującym finale w Bahrajnie. W wyścigu tryumfowało jednak siostrzane Porshe 919 Hybrid prowadzone przez Neela Janiego, Marca Lieba i Romaina Dumasa.

Auto z numerem #17 w składzie Webber/Hartley/Bernhard zakończyło 6-godzinny wyścig w Bahrajnie na piątej pozycji po dwóch nieplanowanych pit stopach, aby naprawić swój silnik, jednak żeby odebrać im tytuł mistrzowski, wyścig musiałoby wygrać Audi z numerem #7 w składzie Marcel Fassler/Andre Lotterer/Benoit Treluyer.

Alex Wurz zakończył swoją wyścigową karierę z podium dla Toyoty, dzieląc się nim z Stephanem Sarrazinem i Mikiem Comoweyem.

HISTORIA WYŚCIGU

LMP1

Sześciogodzinny wyścig rozpoczął się od problemów w Porsche #17, które już po 30 minutach musiało zjechać do boksów z powodu problemów z sinikiem, co kosztowało Bernharda utratę prowadzenia. Samochód stracił 8m53. Wrócił na szóstym miejscu walcząc o piątą pozycję z Audi #8, które musiało zjechać do boksów ze względu na wybuch tarczy hamulcowej, co spowodowało długi postój i wymianę całego lewego brzegu auta.

Przed tym incydentem Audi dominował na pierwszym i drugim miejscu, dzięki agresywnej strategii pit stopów, konsekwentnie odcięli Porsche z numerem 18. Jednak otrzymali karę 20-sekundową za wyprzedzanie na żółtej fladze, co zaowocowało emocjonującą końcówkę wyścigu. Na prowadzenie wyszło Porsche #18 po wykonaniu dwóch pit stopów. Podobną strategię wykorzystało Audi dla swojego auta z numerem #7. Jednak to nie wystarczyło, by dogonić ekipę Marcela Fasslera.

Webber również musiał zmierzyć się z problemami Porsche 919 Hybrid z numerem 17. Musiał szybko zjechać do boksów, przez co stracił dwa okrążenia.

Zwycięstwo Porsche #18 w Bahrajnie zapewniło załodze z siostrzanego auta #17 tytuł Mistrza Świata. Toyota zajęła 4 i 5 miejsce. Porsche #17 zajęło 5 miejsce przed Audi #8.

LMP2

W wyścigu LMP2 odbył się fascynujący pojedynek pomiędzy KCMG Oreca (Nick Tandy/Richard Bradley/Matt Howson) a G-Drive (Ligier Sam Bird/JulienCanal/Roman Rusinov).

Sprawa wygranej została rozstrzygnięta w ostatnich pit stopach. Bird stracił sporo czasu do Tandy’ego, jednak po pit stopie tracił jedynie 22 sekundy do ekipy KCMG Oreca. W końcówce Bird wyprzedził Tandy’ego i wygrał wyścig. Trzecie miejsce zajęła ekipa Signatech Alpine.

GT

Kategoria GTE Pro została zdominowana przez Porsche 911 RSR (Patrickk Pilet/ Friderick Makowiecki). Załoga szybko zdystansowała swoich konkurentów już w ciągu 20 minut wyścigu. Drudzy na mecie byli kierowcy AF Corse Ferrari, którzy mięli problemy z hamulcami.

W Kategorii GT Am wygrała załoga Astona (Pedro Lamy/Mathias Lauda/Paul Dalla Lana).

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE