Menu

Audi ujawnia prototyp LMP1 R18 e-tron quattro na sezon 2016

Audi R18 e-tron quattro LMP1

Audi zaprezentowało zaktualizowany prototyp LMP1 R18 e-tron quattro, którym będzie rywalizować w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2016.

Niemiecki producent potwierdził, że przyszłoroczny prototyp LMP1, będzie korzystał z odnowionej 4 litrowej jednostki napędowej V6 i nadal będzie to diesel, w przeciwieństwie do najgroźniejszych konkurentów, którzy dysponują silnikami benzynowymi.

Ujawniono także, że R18 e-tron quattro zostanie wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej o mocy 6MJ, a nie jak w tegoroczny prototyp 4MJ.

Zmian dokonano także w przechowywaniu energii kinetycznej. W tegorocznym sezonie prototypy korzystały z systemu koła zamachowego, jednak przyszłoroczny model został wyposażony w baterie litowo-jonowe, podobne do tych stosowanych przed Porsche.

Nowy prototyp na sezon 2016 otrzymał także nowy pakiet aerodynamiczny, co jest najbardziej widoczne na przodzie auta, który wyraźnie odbiega od swojego poprzednika. Takie zastosowanie ma na celu zmaksymalizowania osiągów aerodynamicznych.

Z naszym nowym Audi R18 dajemy jasny sygnał: Audi kontynuuje walkę w motorsporcie, świadomie polegając na TDI - najbardziej na świecie udanej motoryzacyjnej technologii - w Le Mans - powiedział szef Audi Motorsport, Dr Wolfgang Ulrich.

Składy kierowców FIA WEC na sezon 2016 bez zmian

Audi potwierdziło również, że nie zmieni składów kierowców na przyszłoroczny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata, informując również, że podczas rywalizacji w Le Mans 2016 wystawi tylko dwa prototypy, podobnie jak Porsche.

Audi R18 e-tron quattro LMP1
Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE