Menu

Porsche zdradza swoje plany na sezon 2016

Timo Bernhard, Brendon Hartley, Mark Webber / Porsche Team

Podczas Nocy Mistrzów w Weissach Porsche podsumowało tegoroczne sukcesy sportowe i zdradziło plany najbliższy sezon.

Jeśli chodzi o rywalizację na torze, był to jeden z najlepszych sezonów w historii naszej firmy. W 2016 roku chcemy położyć nacisk na konsekwencję i wrzucić jeszcze wyższy bieg. Będziemy jedynym producentem, który wystartuje w trzech z czterech klas w Le Mans - powiedział w swoim przemówieniu dr Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche.

919 Hybrid: obrońca tytułu w WEC z numerami startowymi 1 i 2

W przyszłym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) zespół Porsche wystartuje jako obrońca mistrzowskiego tytułu. W dziewięciu rundach WEC wezmą udział dwa egzemplarze 919 Hybrid z numerami startowymi 1 i 2.

Przyszłoroczny prototyp stanowi techniczną ewolucję samochodu z minionego sezonu, w wielu aspektach został jednak poddany istotnym udoskonaleniom. Jego nowy wygląd zostanie ujawniony podczas prologu WEC na torze Paul Richard we Francji, 25 marca 2016 roku.

Hybrydowy napęd „919” korzysta z nowoczesnego, turbodoładowanego silnika spalinowego V4 o pojemności 2 litrów, zaopatrzonego w wydajny, bezpośredni wtrysk benzyny, oraz akumulatora litowo-jonowego przechowującego energię z dwóch różnych systemów odzyskiwania. System ten generuje moc niemal 1000 KM i pozwala Porsche zebrać liczne doświadczenia na potrzeby opracowywania przyszłych modeli drogowych - np. w dziedzinie technologii 800 V zastosowanej w prototypie Mission E, który trafi do produkcji pod koniec bieżącej dekady.

W przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans - najważniejszej rundzie mistrzostw WEC - wystartują dwa zamiast trzech egzemplarzy 919 Hybrid. Porsche i Audi, siostrzana firma koncernu VW, uzgodniły uszczuplenie swoich zespołów o jeden prototyp LMP1 z uwagi na maksymalizację efektywności kosztowej.

Za kierownicę 919 Hybrid wsiądą wszyscy kierowcy, którzy jeździli nim w sezonie 2015. Samochodem z numerem 1 wystartują tegoroczni mistrzowie WEC: Timo Bernhard , Brendon Hartley oraz Mark Webber. Kokpit auta z numerem 2 podzielą: Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb.

Porsche modyfikuje program WEC GT

Poza zaangażowaniem w klasę LMP1, w przyszłym sezonie Porsche po raz kolejny będzie rywalizować w klasach GTE-Pro oraz GTE-Am.

Tytułu mistrzowskiego w swojej kategorii będzie bronić duet w składzie: Richard Lietz i Michael Christensen. W Le Mans dołączy do nich trzech kierowca - Wolf Henzler.

W barwach ekipy Proton Dempsey Racing wystartuje „911” RSR z ekipą fabrycznych zawodników Porsche, a amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey nadal będzie im towarzyszył jako partner zespołu. Weźmie też udział w wybranych wyścigach w klasie GTE-Am, o ile jego zobowiązania filmowe nie będą kolidowały z kalendarzem WEC.

Dwa dodatkowe egzemplarze 911 RSR w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Porsche planuje również wystawić kolejną parę 911 RSR w 24-godzinnym maratonie Le Mans. Kokpit pierwszego egzemplarza podzielą Patrick Pilet , Kévin Estre oraz Nick Tandy. Drugi wóz na zmianę poprowadzą Earl Bamber, Frédéric Makowiecki i Jörg Bergmeister.

Będziemy bardzo zadowoleni, gdy z ACO otrzymamy potwierdzenie dla dwóch miejsc startowych GTE-Pro w Le Mans - powiedział szef oddziału Porsche Motorsport, dr Frankf-Steffen Walliser.

Kévin Estre z kontraktem fabrycznego kierowcy Porsche

Do ekipy fabrycznych kierowców Porsche dołącza kolejny profesjonalny zawodnik, który swoje szlify zdobywał w markowych pucharach Porsche.

27-letni Kévin Estre z Francji w ciągu minionych 6 lat odniósł liczne sukcesy za kierownicą 911 GT3 Cup - ma na koncie m.in. tytuły mistrzowskie we francuskim pucharze Porsche Carrera Cup oraz Porsche Mobil 1 Supercup. W 2015 roku gościnnie wystąpił w rundzie WEC na torze Spa i na spółkę z Juniorem Porsche Svenem Müllerem poprowadził 911 RSR zespołu Porsche Manthey, zdobywając trzecie miejsce w klasie GTE-Pro.

Wraz z Kevinem zespół fabrycznych kierowców Porsche zakontraktowanych na sezon 2016 w kategoriach LMP1 i GT liczy 16 osób.

Porsche Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE