Menu

Porsche z najlepszymi czasami w trakcie oficjalnych testów

Porsche 919 Hybrid / Timo Bernhard / Mark Webber / Brendon Hartley

Porsche przez cały czas trwania testów dyktowało tempo, nie opuszczając pozycji lidera nawet na jedną spośród pięciu sesji testowych.

Audi bez problemów o poranku

Pierwsza sesja padła łupem Brendona Hartleya, który na koniec uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia - 1:37.886, co było także najlepszym rezultatem w trakcie tegorocznych testów. Tylko cztery dziesiąte części sekundy straciła Toyota TS050 #5, a trzeci czas odnotowało Audi R18 #7 powracające do normalnego programu po piątkowych problemach technicznych.

Niższa klasa prototypów to po raz kolejny pokaz siły ze strony dwóch pojazdów od Signatech Alpine, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w tabeli czasów. Pomiędzy nimi znalazła się inna Oreca 05 w barwach G-Drive Racing, która straciła 0.7s.

Klasa GTE-Pro to z kolei pokaz siły ze strony AF Corse. Ich dwa nowe Ferrari 488GTB z czasami 1:58.0 i 1:58.3 pozwoliło znacznie odskoczyć kolejnym dwóm Fordom GT w tej kategorii (strata do najlepszego wyniku: 0.9s).

W GTE-Am to mocne zaznaczenie powrotu przez Gulf Racing. Błękitno-pomarańczowe Porsche 911RSR #86 wyprzedziło Ferrari AF Corse #83 o trzy dziesiąte sekundy.

Porsche kończy testy z najlepszym czasem

Nowe Porsche 919 Hybrid udowodniło swoją wyższość również w ostatniej sesji na torze Paul Ricard. Australijczyk Brendon Hartley kolejny raz poprawił czas pokonując najszybciej jedno okrążenie francuskiego obiektu w czasie 1:37.445. Zdystansował tym samym Toyotę i Audi kolejno o 1.082s i 1.382s w sobotnie popołudnie. Najwyższą prędkość maksymalną w trakcie wszystkich testów uzyskała Toyota, która korzystała z pakietu aerodynamicznego przeznaczonego na Le Mans (ponad 340km/h). Dla porównania, Porsche w punkcie pomiaru szybkości miało co najwyżej 301km/h.

Klasa LMP2 to kolejny pokaz siły konstrukcji od firmy Oreca. Ich model 05 tym razem zgarnął czołowe trzy lokaty, kolejne najszybsze były załogi G-Drive Racing, Manor oraz Signatech Alpine. Czwarty rezultat uzyskał pojazd od SMP Racing BR01 napędzany silnikiem Nissana.

W GTE-Pro na czołowej pozycji zameldował się tym razem Ford GT #67, który wyprzedził Ferrari #71 i siostrzaną załogę w #66. W klasie GTE-Am kolejny raz najszybciej jedno okrążenie pokonało Porsche od Gulf Racing, wyprzedzając nieznacznie Ferrari #83 i Porsche od KCMG.

Oficjalny prolog piątego sezonu FIA WEC dobiegł końca. Fabryczny zespół Porsche w klasie LMP1 pokazało ogromny potencjał w trakcie dwudniowych testów. Również zespoły korzystające z Oreci 05 w kategorii LMP2 zaznaczyły swoją przewagę na torze, a nowe pojazdy w kategoriach GT wymieniały się prowadzeniem w poszczególnych sesjach. Lecz dopiero pierwsza runda na torze Silverstone da większy obraz rozkładu sił w nadchodzącym sezonie. Wyścig na tym legendarnym obiekcie już za trzy tygodnie.

Image © Adrenal Media

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE