Menu

Toyota TS050 Hybrid zawalczy w Silverstone o pierwsze zwycięstwo

Toyota TS050 Hybrid

Już w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu na Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche.

W tym sezonie seria FIA WEC będzie się składała z 9 wyścigów, z których najważniejszy jest jak co roku 24-godzinny wyścig w Le Mans. W Silverstone nowy TS050 Hybrid wystartuje po raz pierwszy, konkurując z Porsche i Audi w klasie LMP1-Hybrid.

Zaprojektowany od nowa napęd hybrydowy TS050 składa się z 2,4-litrowego silnika benzynowego twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz dwóch silników elektrycznych na przedniej i tylnej osi, wykorzystujących energię gromadzoną podczas hamowania rekuperacyjnego w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 8 MJ (podczas hamowania silniki elektryczne pełnią rolę generatorów). Takie rozwiązanie jest zgodne z nowymi regulacjami FIA, które ograniczają przepływ paliwa i łączną energię czerpaną z silnika spalinowego.

Tak jak w ubiegłych latach, Toyota wystawi dwa samochody. W obu drużynach za kierownicą siądą Brytyjczycy, których osiągnięcia na pewno spotkają się z dużym zainteresowaniem publiczności w Silverstone. Bolid #5 poprowadzi mistrz świata z 2014 roku, Anthony Davidson, zmieniający się z Sébastienem Buemim, który także uzyskał tytuł dwa lata temu, oraz Kazukim Nakajimą. Kierowcy bolidu #6 to Brytyjczyk Mike Conway, Francuz Stéphane Sarrazin i Kamui Kobayashi, nowy członek zespołu.

Start w Silverstone będzie debiutem Kobayashiego w Toyota GAZOO Racing. Japończyk dołączył do zespołu jesienią ubiegłego roku jako kierowca testowy i rezerwowy. Tor w Silverstone jest mu jednak znany z czterech wyścigów serii British Grand Prix.

Na torze w Silverstone kierowcy muszą się zmierzyć z wieloma szybkimi zakrętami i nieprzewidywalną pogodą na Wyspach. W 2014 roku intensywny deszcz doprowadził do przedwczesnego zakończenia wyścigu. Z kolei w ubiegłym roku zawody rozegrały się w jaskrawym słońcu. Wiodący TS040 Hybrid zajął trzecie miejsce, po ukończeniu 201 okrążeń i przejechaniu 1186 km, ze średnią prędkością 197 km/h, uwzględniając 7 planowych pit-stopów.

Toyota znalazła się na podium w każdym dotychczasowym wyścigu w Silverstone w ramach serii FIA WEC. W 2014 roku TS040 Hybrid zajął pierwsze miejsce. Zespół japońskiej marki ma nadzieję powtórzyć ten sukces w najbliższy weekend.

Cieszę się, że sezon FIA WEC w końcu się rozpoczyna - powiedział szef zespołu Toshio Sato. Doświadczyliśmy ciężkiego roku 2015 i od ostatniego zeszłorocznego wyścigu niecierpliwie oczekiwałem na debiut wyścigowego naszej Toyoty YS050 Hybrid.

Jest to nowy samochód, więc przed nami więcej informacji pod względem wydajności i niezawodności. Myślę jednak, że powrócimy do walki na przodzie stawki.Bliska walka byłaby dobra dla WEC i dla fanów; seria ta oparta jest na innowacyjności i akcji podczas wyścigów.

Unowocześniliśmy naszego TS050 Hybrid dzięki wysiłkowi całego zespołu w Kolonii i Higashi-Fuji.

Z niecierpliwością czekam na świetny wyścig w ten weekend na Silverstone - dodał Japończyk.

Toyota Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE