Menu

Audi #8 najszybsze w oficjalnym teście przed 24h Le Mans

Audi Sport Team Joest #8

Skład Audi z numerem osiem osiągnęło najlepszy rezultat podczas oficjalnych testów 24h Le Mans, kończąc przygotowania do legendarnego wyścigu przed dwoma składami Porsche.

Najszybszym w Audi okazał się Lucas di Grassi, który w sesji popołudniowej osiągnął imponujący czas 3:21.375, co pozwoliło wyprzedzić lidera porannej sesji Marka Webbera w Porsche 919 Hybrid z numerem #1.

Australijczyk wiódł prym w porannej sesji, w której osiągnął rezultat na poziomie 3:22.270, co pozwoliło mu ostatecznie znaleźć się na drugiej lokacie tuż przed siostrzanym składem oznaczonym numerem #2, który do najszybszego Audi stracił ponad sekundę.

Czwarta lokata należała do Audi z numerem #7 i najszybszego w składzie Andre Lotterera, który najszybsze pomiarowe okrążenie toru La Sarthe pokonał w czasie 3:22.588, co pozwoliło wyprzedzić dwa składy zespołu Toyota Gazoo Racing, odpowiednio z numerem #6 i #5.

Na poprawę czasu nie mogli liczyć także kierowcy ekipy Rebellion Racing, którzy uplasowali się na siódmej i ósmej lokacie wyprzedzając zespół By Kolles, który mimo poprawy rezultatu o pół sekundy, stracił ostatecznie aż cztery sekundy do swoich rywali z klasy LMP1-L.

W klasie LMP2 najszybszym zespołem okazał się Eurasia Motorsport w prototypie Oreca #33, w którym najszybsze okrążenie padło łupem Tristana Gommendy’ego (3:36.690). Drugi rezultat osiągnął Stephane Richelmi z Signatech Alpine osiągając czas 3:37.397 z porannej sesji testowej.

Trzecia lokata w klasie należała do G-Drive Racing #26, który znalazł się przed siostrzanym składem oznaczonym numerem #38.

Zespół Corvette Racing - GM #63 okazał się najszybszy w klasie LMGTE Pro osiągając czas na poziomie 3:55.122, co pozwoliło wyprzedzić dwa Porsche Motorsport, odpowiednio #91 przed #92, które straciły 0.280 i 0.569 sekundy.

Na czwartej pozycji dzień testowy na torze w Le Mans zakończył drugi skład Corvette z numerem #64 tuż przed włoskim AF Corse #51, który osiągnął czas 3:55.900 i do lidera klasy stracił 0.778 sekundy.

Corvette, jednak tym razem model C7-Z06 zespołu Larbre Competition, okazał się najszybszy także w klasie LMGTE Am, w której zaskoczył zaproszony w ostatniej chwili Nicky Catsburg zastępujący Paolo Rubertiego. Kierowca składu z numerem #50 osiągnął czas 3:57.999, co pozwoliło wyprzedzić ekipę AF Corse #55 o 0.870 sekundy i trzeci zespół w zestawieniu klasy Scuderię Corsa #62 o 0.982 sekundy.

Popołudniowa sesja testowa obfitowała również w wiele przerw oraz wyjazdy samochodów bezpieczeństwa na tor z powodu problemów kierowców z utrzymaniem się w optymalnej lini jazdy i wyjeżdżaniem poza tor, co w większości przypadków kończyło się postojem w żwirze.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE