Menu

24H Le Mans: godz. 05-07 - Toyoty na prowadzeniu z niewielką przewagą nad Porsche #2

TOYOTA TS050 - HYBRID / Stéphane SARRAZIN, Michael CONWAY, Kamui KOBAYASHI

Po odbyciu pełnego serwisu i wymiany kierowcy, Toyota #5 powróciła na tor na trzeciej pozycji. Sarrazin także czekał w garażu już na zmianę i w momencie zjazdu Kobayashiego, zasiadł za kierownicą liderującej Toyoty Hybrid. Na prowadzenie w wyścigu wysunęło się Porsche wraz z Markiem Liebem, lecz do czasu postoju.

Na 20 pozycję w klasyfikacji spadł Rebellion #13 po zatrzymaniu się na prostej Mulsanne. Matheo Tuscher wznowił jednak rywalizację choć zespół musiał dokonać postoju oraz wymiany sprzęgła w samochodzie, co kosztowało kierowcę sporo czasu i spadek w klasyfikacji na 27. lokatę.

Na dotankowanie zjechało także liderujące Porsche, w związku z czym na prowadzenie powróciły obie Toyoty. Różnice pomiędzy prototypami francuskiego producenta były jednak niewielkie i utrzymywały się na granicy 8 sekund. Niewielką stratę miał także Marc Lieb.

W momencie rozpoczęcia się 16 godziny wyścigu, na zjazd zdecydował się Ford #68. Sebastien Bourdais powrócił na tor na drugiej lokacie w klasie GTE Pro, lecz zacieśnił w ten sposób walkę z prowadzacym wówczas Ferrari ekipy Risi Competizione do kilku sekund.

Porsche ponownie pojawiło się na czele wyścigu po zjeździ Sarrazina, lecz zesół #2 postanowił dokonać zmiany kierowcy – Marka Lieba zastąpił Romain Dumas. Na wyjeździe za alei doszło jednak do pojedynku koło w koło pomiędzy Dumasem a Sarrazinem w Toyocie #6.

Audi po wykonaniu postojów podążało nadal na piątej i szóstej pozycji.

Lider klasy LMP2 – Signatech Alpine także pojawił się w alei, jednak odbyty postój nie odebrał im prowadzenia. W Ford Chicane z kolei obrócił się Simon Dolan, prowadzący Gibson-Nissan ekipy G-Drive Racing. Niestety kierowca uderzył w ścianę, a samochód został uszkodzony.

Prowadząca Scuderia Rossa w klasie LMGTE Am zjechała na postój w końcowym etapie 16 godziny wyścigu, jednak nie straciła pierwszej pozycji.

Dopiero na 42. pozycji rywalizację kontynuowało Porsche #1. Marka Webbera zastąpił Timo Bernhard, który podążał za Rebellionem #12 Nelsona Piqueta Jr. Na jeszcze dalszych pozycjach plasowały się prototypy Rebellion R-One #13 oraz CLM P1/01 ekipy ByKolles.

W szykanie Dunlop w bariery uderzył Tommy Milner, prowadzący Corvettę C7R #64. Uderzenie było mocne, dlatego doszło do uszkodzenia bariery oraz samochodu. Pojawiła się podwójna żółta flaga, kierowcy na szczęście nic się nie stało.

Sytuację tę wykorzystały dwa prowadzące prototypy LMP1, które zjechały w tym samym momencie na postój. Zjechało także Audi #8 w celu dokonania zmiany kierowcy – za kierownicą zasiadł Loic Duval.

Neel Jani, prowadzący Porsche 919 Hybrid #2, spadł na trzecią pozycję, co dało Toyocie pod koniec 16 godziny dwie pierwsze lokaty na prowadzeniu.

Image © FIA WEC / Gabi Tomescu - AdrenalMedia.com

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE