Menu

Toyota wyjaśnia awarii podczas 24 godzinnego wyścigu Le Mans

Toyota Gazoo Racing #5

Toyota potwierdziła przyczynę awarii, która kosztowała japońskiego producenta zwycięstwo w 24 godzinnym wyścigu Le Mans, które przypadło Porsche.

Jadący na ostatniej zmianie Kazuki Nakajima z przewagą ponad jednej minuty nad drugim Porsche, na przedostatnim okrążeniu potwierdził zespołowi utratę mocy i zatrzymał się na głównej prostej, co dało prowadzenie Porsche i ostateczne zwycięstwo.

Toyota oznaczona numerem #5, mimo ukończenia tej samej ilości okrążeń nie została ostatecznie sklasyfikowana, czego przyczyną było brak pięćdziesięciu procent ostatniego okrążenia, które pokonał lider rywalizacji.

Przyczyna awarii Toyoty pozostawała tajemnicą, a prototyp został przetransportowany do fabryki, w celu przeanalizowania całej sytuacji.

W czwartek japoński producent potwierdził, że przyczyną awarii była linia powietrza pomiędzy turbosprężarką i intercoolerem.

Samochód z numerem #5 doznał usterki technicznej na lini powietrza pomiędzy turbosprężarką i intercoolerem, powodując utratę kontroli nad turbosprężarką - czytamy w wydanym przez Toyotę oświadczeniu.

Zespół próbował zmodyfikować ustawienia, aby przywrócić zasilanie, co zostało osiągnięte, dzięki czemu samochód mógł przejechać ostatnie okrążenie. Niemniej jednak osiągnięto to zbyt późno, aby zakończyć okrążenie w ciągu wymaganych sześciu minut.

Obecnie nie jest jasne dlaczego błąd ten wystąpił, ponieważ zweryfikowaliśmy proces zastosowany do wytworzenia części w Kolonii. Wymagana jest dalsza analiza, aby określić przyczynę. Jest oczywiste, że sprawa nie ma żadnego związku w kwestii awarii silnika w Spa, na początku sezonu.

Kompleksowa analiza jest w toku w TMG, aby określić dokładną przyczynę problemu, w celu uniknięcia powtórki w przyszłości.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE