Menu

Porsche Team #1 najszybsze podczas trzeciego treningu FIA WEC na torze Nurburgring

Porsche Team #1

Mark Webber z zespołu Porsche Team osiągnął najlepszy czas podczas trzeciej, opóźnionej sesji treningowej, Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Nurburgring, wyprzedzając drugi w klasyfikacji skład Toyota #5 o niespełna trzy dziesiąte sekundy.

Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się z 45 minutowym opóźnieniem z powodu mgły nad torem Nurburgring, co uniemożliwiało startowi helikoptera medycznego i została przeniesiona na godzinę dziesiątą czasu lokalnego.

Z wilgotnymi warunkami musieli zmierzyć się kierowcy na początku trzeciego treningu, jednak tor bardzo szybko przesechł i zespoły w klasie LMP1 bardzo szybko zmienili opony z przejściowych na slicki.

Najszybszym kierowcą na torze okazał się Mark Webber z zespołu Porsche Team #1, który wykręcił czas w postaci 1:41.002, co dało mu 0.291 sekundy przewagi nad drugim Anthonym Davidsonem z Toyoty #5.

Czołową trójkę klasyfikacji generalnej trzeciego treningu uzupełnił Lucas di Grassi ze składu Audi oznaczonego numerem #8, który uzyskał czas w postaci 1:41.542, tracąc do najszybszego Porsche #1 0.540 sekundy, jednak zdołał utrzymać za sobą siostrzany skład Audi #7, który stracił 0.457 sekundy, Porsche z numerem #2 i Toyotę #6.

W klasie LMP2 pierwszą lokatę utrzymał zespół G-Drive Racing i Rene Rast za kierownicą prototypu Oreca z numerem #26, który uzyskał czas 1:50.260 i wyprzedził drugi w zestawieniu zespół Manor #44, który stracił 0.723 sekundy.

Trzeci najszybszy czas w klasie LMP2 uzyskał zespół Baxi DS Racing Alpine #35, który osiągnął czas 1:51.246, co dało 0.141 przewagi nad Signatech Alpine #36, który stracił zaledwie 0.141 sekundy.

Przekonujące tempo podczas treningu zaprezentowały oba składy ekipy AF Corse w klasie LMGTE Pro. Najszybszym okazał się Gianmaria Bruni w Ferrari z numerem #51, który wykręcił czas 1:57.145, natomiast tuż za nim znalazł się Davide Rigon z #71, który stracił zaledwie 0.220 sekundy. Trzecia lokata należała ostatecznie do Harry Ticknella z Forda GT.

W klasie LMGTE Am najszybszym był Davin Heinemeier Hansson z zespołu Abu Dhabi-Proton Racing, który uzyskał czas 2:00.360.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE