Menu

Porsche podkręca tempo w trzecim treningu na torze Autodromo Hermanos Rodriguez

Porsche Team #1

Brendon Hartley ze składu Porsche Team oznaczonego numerem #1, ustanowił najlepszy czas w trzeciej sesji treningowej do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.

Nowozelandczyk swoje najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:25.387, co pozwoliło mu znaleźć się na pierwszej lokacie, już po kilku minutach sesji, i wyprzedzeniu Audi z numerem #7 o 0.118 sekundy, które ostatecznie znalazło się na drugiej pozycji, po szybkim okrążeniu Andre Lotterera.

Problemy dopadły jednak Benoita Treluyera, któremu odnowiła się kontuzja pleców i kierowca Audi nie mógł wyjechać na tor, co skutkuje jego brakiem również w sesji kwalifikacyjnej, jak i sobotnim wyścigu.

Trzecia lokata należała do drugiego składu Audi #8, które osiągnęło rezultat na poziomie 1:25.673, co dało stratę 0.460 sekundy do najszybszego skład Porsche #1, jednak pozwoliło utrzymać za sobą drugą ekipę Porsche z numerem #2, które straciło kolejne 0.174 sekundy.

Czołową piątkę uzupełnił skład Toyoty z numer #6, który powrócił do rywalizacji po dużym wypadku w czwartkowej sesji testowej i w trzecim treningu ustanowił czas 1:26.448, co dało stratę ponad sekundy do najszybszego Porsche #1.

Szósta lokata należała do siostrzanego składu japońskiego producenta. Toyota z numerem pięć najszybsze okrążenie pokonała w czasie 1:26.788, jednak ich strata do poprzedzających kolegów wyniosła 0.340 sekundy.

W klasie LMP2 najszybszym okazał się Rene Rast z zespołu G-Drive Racing, który poprawił czas z pierwszych dwóch treningów ustanawiając rezultat w postaci 1:35.555, co dało 0.446 sekundy przewagi nad drugą ekipą Signatech Alpine.

Trzecia pozycja należała ostatecznie do zespołu Strakka Racing (1:36.064).

Po raz kolejny najlepszym tempem w klasie LMGTE Pro popisały się dwa składy Aston Martina, które nie dały szans swoim rywalom. Richie Stanaway i Darren Turner w Aston Martinie #97 okazali się szybsi od swoich zespołowych kolegów Nickiego Thiima i Marco Sorensena, którzy stracili jedynie 0.076 sekundy.

Trzecia i czwarta lokata należała do zespołu Ford Chip Ganassi Team UK, która straciła 0.996 sekundy (skład #66) i 1.312 (skład #67).

Mimo dobrego tempa w dwóch pierwszych sesjach treningowych zespół Gulf Racing #86 nie utrzymał pierwszej lokaty w trzecim treningu w klasie LMGTE Am i do najszybszego zespołu Abu Dhabi-Proton Racing, który popisał się najszybszym czasem w postaci 1:41.823, stracił 0.514 sekundy.

Drugi najszybszy czas w klasie ustanowił zespół Aston Martin oznaczony numerem #98, który popisał się rezultatem 1:42.232, co dało stratę 0.409 sekundy.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE