Menu

Audi #8 z pole position do sześciogodzinnej rywalizacji w Meksyku

Audi Sport Team Joest #8

Zespół Audi Sport Team Joest wywalczył pierwsze pole startowe do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.

Najszybszym okrążeniem podczas dwudziestominutowej sesji kwalifikacyjnej popisał się Andre Lotterer z Audi #7, jednak to średni czas Lucasa di Grassiego i Loica Duvala (1:25.069) okazał się najlepszym rezultatem i to załoga Audi oznaczonego numerem #8 wystartuje do sześciogodzinnej rywalizacji z pierwszego pola.

Bardzo bliska zdobycia pole position była załoga Porsche #2. Neel Jani i Marc Lieb mimo bardzo dobrego tempa znalazła się na drugiej pozycji ze stratą zaledwie 0.042 sekundy, jednak zdołała utrzymać za sobą Audi #7, w którym do tempa swojego zespołowego kolegi nie mógł zbliżyć się Marcel Fassler, co pozwoliło zająć trzecią pozycję ze stratą 0.281, do kolegów z zespołu.

Z czwartej lokaty do sobotniego wyścigu wystartuje skład Porsche z numerem #1, który wiódł prym w trzeciej sesji treningowej. Brendon Hartley i Mark Webber swój średni czas osiągnęli na poziomie 1:25.400, co dało ostatecznie niewielką stratę 0.331 sekundy.

Piąta i szósta lokata należały finalnie do zespołu Toyota Gazoo Racing, w którym szybszymi okazali się Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima z prototypu #5, którzy wyprzedzili Sarrazina, Conwaya i Kobayashiego o 0.223 sekundy.

Sensacyjne pierwsze pole startowe w klasie LMP2 wywalczył zespół RGR Sport by Morand, w którym walczyli Ricardo Gonzalez i Bruno Senna. Miejscowy skład swoje najszybsze średnie okrążenie pokonali w 1:35.485, co dało im 0.334 sekundy przewagi nad drugim Signatech Alpine #36, które zostało rozbite przez Nicolasa Lapierre’a, co wywołało czerwoną flagę.

Tempo z trzeciego treningu potwierdził natomiast zespół Strakka Racing, który zakończył kwalifikacje na trzeciej lokacie ze stratą ponad sekundy do RGR Sport by Morand.

Sensacji nie było natomiast w klasie LMGTE Pro, gdzie szans swoim rywalom nie dały oba składy Aston Martina. Nicki Thiim i Marco Soransen nie zawiedli i osiągnęli najlepszy średni czas okrążenia w postaci 1:40.458, co pozwoliło im wyprzedzić swoich zespołowych rywali - Richie Stanawaya i Darrena Turnera o 0.142 sekundy.

Ponad pół sekundy straty zanotował zespół AF Corse i skład z numerem #51, w którym walczyli Gianmaria Bruni i James Calado, jednak zdołali utrzymać za sobą ekipę Dempsey - Proton Racing #77, która straciła niecałe trzy dziesiąte sekundy.

Aston Martin nie zawiódł również w klasie LMGTE Am, gdzie najlepsze okrążenie padło łupem ekipy z numerem #98, w której średni czas 1:42.437 wywalczyli Pedro Lamy i Paul Dalla Lana, wyprzedzając zespół Abu Dhabi-Proton Racing #88 i Gulf Racing #86 o kolejno 0.402 i 1.109 sekundy.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE