Menu

Następny przystanek: Teksas – Porsche 919 Hybrid i nocna gorączka

Porsche Team

Zaledwie dwa tygodnie po zwycięstwie Porsche 919 Hybrid w debiutanckim wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) w Meksyku czas na kolejny odcinek serii – tym razem w Austin w Teksasie. W sobotę, 17 września, na torze Circuit of The Americas (COTA) odbędzie się szósta z dziewięciu tegorocznych rund WEC. Dla Porsche to kolejny przystanek na drodze do obrony mistrzowskiego tytułu.

Wymagający obiekt uchodzi za najciekawszy spośród nowoczesnych torów Formuły 1. Startujące ekipy – i ich fani – mogą spodziewać się wysokich temperatur. Dodatkowym wzywaniem będzie pora, na którą zaplanowano wyścig: 6-godzinna runda wystartuje o godzinie 17:00 czasu lokalnego, podczas gdy słońce nad Austin zajdzie o 19:32.

Aktualnie Porsche prowadzi w klasyfikacji producentów mistrzostw WEC z wynikiem 201 punktów i czterema wygranymi wyścigami na koncie: na torach Silverstone, Le Mans i Nürburgring oraz w Meksyku. Drugie w kolejności Audi ma 158 punktów, a trzecia Toyota – 112. Dla innowacyjnego prototypu 919 Hybrid to trzeci sezon startów w mistrzostwach. Na czele tabeli kierowców jest zwycięskie trio tegorocznego maratonu Le Mans: Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb, które nad drugą w kolejności załogą Toyoty góruje o 41 pkt. Trzecie miejsce zajmuje ekipa kierowców Audi (74.5 pkt.). Zespół drugiego egzemplarza 919 Hybrid w składzie: Timo Bernhard, Brendon Harley i Mark Webber po dwóch ostatnich zwycięstwach awansował w stawce na piąte miejsce z wynikiem 53.5 pkt.

Rywalizacja w tegorocznych mistrzostwach świata jest niezwykle zacięta – powiedział Fritz Enzinger, wiceprezes LMP1. Długodystansowe wyścigi WEC to starcia na najwyższym poziome – sportowym i technicznym, trwające aż do ostatniej minuty. W Meksyku wyniki czterech najlepszych prototypów LMP1 w kwalifikacjach dzieliło 0.3 sekundy, a po wyścigu na podium stanęły załogi wszystkich trzech producentów. Konkurencja siedzi nam na ogonie i żeby obronić tytuł, pod żadnym pozorem nie możemy odpuszczać.

Szef zespołu Andreas Seidl dodał: W ubiegłym roku w Austin dominowały prototypy Porsche, ale nie wiadomo, jak będzie tym razem. Tak czy inaczej wierzymy, że nasze »919« odnajdą się w szybkich zakrętach toru COTA. To obiekt, który od zawsze stanowił wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i dla całego zespołu. Sesje treningowe odbywają się późno, wyścig trwa do 23:00, no i zazwyczaj jest bardzo gorąco.

Porsche AG Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE