Menu

Porsche na czele pierwszego treningu w Meksyku

Porsche 919 Hybrid #1: Neel Jani, Andre Lotterer, Nick Tandy

Dwa prototypy Porsche 919 Hybrid były najszybsze w otwierącej weekend wyścigowy sesji na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.

Autorem najlepszego czasu pojedynczego okrążenia okazał się Andre Lotterer. Niemiec pokonał 4.421km obiektu w stolicy kraju w czasie 1:27.026s. To dało załodze z numerem #1 blisko 0.6s przewagi nad siostrzanym samochodem załogi #2, gdzie najszybciej pojechał Earl Bamber.

Szybszą Toyotą TS050 Hybrid okazała się ta z numerem siódmym, w której Mike Conway stracił sekundę do zwycięzców wolnego treningu.

W kategorii LMP2 najszybszy był Nicolas Lapierre, powracający po przerwie do garażu Signatech Alpine spowodowanej startami w fabrycznej Toyocie LMP1. Francuz pod koniec sesji pobił czas swojego partnera z zespołu Gustavo Menezesa, notując najlepszy wynik na poziomie 1:34.556s. Druga i trzecia były inne prototypy Oreca 07 zespołu Rebellion Racing #13, która straciła prawie 0.4s oraz Rebellion #31 (+0,659s).

W klasie GTE-Pro tempo nadawał James Calado w Ferrari 488 GTE ekipy AF Corse #51. Brytyjczyk pokonał jedno okrążenie w czasie 1:41.100s, co dało mu około siedem setnych sekundy przewagi nad Fredericiem Makowieckim w najlepszym Porsche 911 RSR #91. Trzeci był Nicki Thiim ze stratą niecałych 0,2s w Astonie Martinie Vantage #95, dzięki czemu w czołowej trójce zameldowały się trzy rózne modele samochodów.

W GTE-Am najlepiej poradziło sobie zeszłoroczne Porsche 911 RSR #77 Dempsey-Proton Racing, za którego kierownicą Matteo Cairoli uzyskał rezultat 1:42.469s. Drugi czasi nalezał do innego Porsche #86 zespołu Gulf Racing.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE