Menu

Rebellion Racing ujawnia szczegóły powrotu do LMP1

Rebellion Racing

Po sezonie 2017, w którym zespół Rebellion Racing wywalczył mistrzowskie tytułu w klasyfikacji kierowców oraz zespołów klasy LMP2, szwajcarska ekipa ogłosiła, że wystartuje w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, jednak nie będzie broniła mistrzowskich tytułów, a zmierzy się w najwyższej klasie LMP1.

W piątym sezonie w FIA WEC, Rebellion Racing ponownie zaufała konstruktorowi Oreca, co zaowocowało podpisaniem kontraktu na budowę zupełnie nowego prototypu Rebellion R-13, po bardzo dobrych ocenach samochodu LMP2 Oreca 07.

Na starcie Super Sezonu 2018/19 FIA WEC stanom aż dwa prototypy ekipy Rebellion, które zostały oznaczone numerami #1 oraz #3.

W prototypie z numerem #1 startować będą Neel Jani i Andre Lotterer, do których dołączy także Bruno Senna, który odnotował bardzo dobry zeszłoroczny sezon i stanął na najwyższym stopniu podium na koniec roku. W drugim samochodzie znajdą się młodzi kierowcy, lecz nie bez doświadczenia. Do wcześniej potwierdzonego Thomasa Laurenta, zwycięzcy Le Mans w 2017 roku, dołączą Mathias Beche i Gustavo Menezes.

Aby zespół Rebellion Racing mógł dobrze wystartować w Super Sezonie 2018/19, oba prototypy zostaną ukończone jeszcze przed Prologiem, który odbędzie się w dniach 6 i 7 kwietnia na torze Paul Ricard we Francji.

Jesteśmy dumni i szczęśliwi móc kontynuować naszą współpracę, ponieważ historyczne powiązania między Rebellion Racing i Orecą są silne, a sukcesy osiągnięte wspólnie i przez Orecę w poprzednich latach, są niezaprzeczalne i potwierdzają zaufanie, które mamy w zespole - powiedział Calim Bouharda, wiceprezes grupy Rebelliom.

Projekt rozwoju naszego nowego samochodu LMP1 jest uzasadniony, a nasza bliska współpraca dąży do osiągnięcia ambitnych sukcesów.

Z kontynuowania współpracy z zespołu Rebellion Racing, jest także szef Oreci Hugues de Chaunac, który cieszy się na dalszą pracę i nowe wyzwania, które stają przed nimi.

Cieszymy się, że możemy podjąć to nowe wyzwanie we współpracy z Rebellion Racing - przyznał Hugues de Chaunac, prezes grupy Oreca. Alexandre Pesci jest wielkim entuzjastą sportów motorowych, a zwłaszcza wyścigów długodystansowych i podzielamy jego pasję, jak i ambicje.

Nowy prototyp Oreci - Rebellion R-13 - zostanie zaprezentowany oficjalnie na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w dniu 6 marca.

Image © Rebellion Racing

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE