Menu

Volvo powraca do WTCC od sezonu 2016

Volvo S60 Polestar TC1

Volvo poinformowało, że od sezonu 2016 będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych z zespołem Polestar Cyan Racing, który będzie dysponował dwoma autami S60. Dla Volvo ma to być wieloletni program wyścigowy w WTCC.

Wybraliśmy WTCC, ponieważ jest to globalna platforma, łączy w sobie technologię, która odpowiada naszym Volvo. Mistrzostwa pozwolą nam na dalszy rozwój naszej technologii i wykorzystanie jej bezpośrednio na torach wyścigowych – powiedział dyrektor techniczny Niels Moeller.

Ogłoszenie tej decyzji nastąpiło w 30 rocznicę pojawienia się Volvo Cars (1985) w europejskich wyścigach samochodowych. Polestar chce dalej podtrzymywać dziedzictwo Cyan’a. Dla zespołu największym wyzwaniem będzie zdobycie Mistrzostwa Świata w nowym Volvo S60 Polestar TC1.

To jest wielki dzień dla nas wszystkich w Polestar Cyan Racing, mogąc ogłosić nasz projekt WTCC. Program ten ma przynieść tytuł mistrza świata – dodał Alexander Murdzevski, szef działu Motorsport w Polestar.

Cyan Racing jest oficjalnym partnerem Polestar, współpraca rozpoczęła się w 1996 roku. W tym czasie zdobyli sześć tytułów mistrzowskich wśród kierowców STCC i siedem tytułów wśród konstruktorów. Po przeprowadzeniu oceny sezonu 2011 WTCC oraz dwóch sezonów w Australian V8 Supercars, stwierdzono, że rozpoczyna się się pierwszy wieloletni program Polestar Cyan Racing w mistrzostwach świata wyścigów samochodowych.

Mamy wielki szacunek do stojącego przed nami zadania. Idziemy z pełnym zaangażowaniem w ten projekt. Jest to długoterminowy wysiłek, dlatego mamy rozbudowany program testów w okresie zimowym, przed naszym pierwszym pełnym sezonem w WTCC 2016 – powiedział Christian Dahl, prezes Cyan Racing.

Volvo 240 Turbo zdominowało wyścigi w Australii, Finlandii, Niemczech, Portugalii, Nowej Zelandii i Szwecji w połowie latach osiemdziesiątych. Volvo pokazało wtedy siłę czterocylindrowego silnika turbo, pokonując takie koncerny jak BMW, Rovera czy Jaguara. Zupełnie nowe Volvo S60 Polestar TC1 ma podtrzymać dziedzictwo 240 Turbo. Samochód będzie wyposażony w nowy czterocylindrowy silnik o mocy 400 KM, opartym na nowej technologii Drive-E Volvo.

Silniki Volvo są odpowiednio przystosowane do wyścigów w zakresie energii, technologii i trwałości, jak udowadnialiśmy to wcześniej w STCC, V8 Supercars i WTCC. Silnik E-Drive jest doskonałym przykładem obniżenia tarcia wewnętrznego. Byliśmy w stanie wykorzystać dużo prac rozwojowych z wcześniejszych serii wyścigowych, jak również z rozwoju samochodów drogowych. Zależy nam by stawić czoła najlepszym w sezonie 2016 – podsumował Mattias Evensson, szef rozwoju silników Cyan Racing.

Obecny mistrz STCC, Thed Bjork, trzykrotny mistrz STCC Fredrik Ekbolm i wielokrotny zwycięzca wyścigów STCC Robert Dahlgren będą odpowiedzialni za program rozwojowy zespołu w WTCC.

Volvo S60 Polestar TC1
Image © FIA WTCC

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE