Menu

Sebastien Loeb zdobywa pierwsze pole startowe na torze Paul Ricard

Sebastien Loeb z fabrycznego Citroena wywalczył pierwszą lokatę startową do pierwszego niedzielnego wyścigu WTCC na torze Paul Ricard. Francuz pokonał najszybsze okrążenie podczas finałowej sesji wyprzedzając Mullera, Lopeza, Ma i Toma Chiltona, który odnotował piąty czas. Do drugiego wyścigu z pole position wystartuje Mehdi Bennani, który zanotował dziesiąty rezultat w Q2.

Q1

Yvan Muller i Jose Maria Lopez jako pierwsi kierowcy pojawili się na torze i pokonali mierzone okrążenia, jednak ani Francuz, ani Argentyńczyk nie zdołali utrzymać się na pierwszych pozycjach po wykręcaniu czasów na poziomie 1:31 i 1:32.

Dobre tempo zaprezentował natomiast Jaap van Lagen, który w samochodzie Lada pokonał jedno okrążenie toru Paul Ricard z czasem 1:30. 609, co dało mu pierwszą lokatę tuż przed Norbertem Micheliszem, który tracił do Holendra jedynie 0.012 sekundy i Tomem Chiltonem, który tracił ponad 0.1 sekundy.

Po pierwszym szybkim okrążeniu, podobnie jak większość kierowców, w boksach pojawił się Tiago Monteiro, który po powrocie na tor, na świeżych oponach, zdołał wykręcić czas w postaci 1:30.529 i wskoczył przed Van Lagena. Jeszcze szybciej okrążenie francuskiego obiektu pokonał jednak Yvan Muller w Citroenie C-Elysee, który zdołał wyprzedzić Portugalczyka i objął prowadzenie.

W międzyczasie świetne tempo zaprezentowali także Sebastien Loeb, Tom Chilton, Jose Maria Lopez i Norbert Michelisz, którzy znaleźli się pomiędzy Fracuzem a Portugalczykiem na pozycjach od drugiego do szóstego, jednak to Chińczyk Ma Qing Hua okazał się najszybszy o zaledwie 0.024 sekundy i wskoczył na pierwszą lokatę.

Na cztery minuty przed zakończeniem pierwszej sesji do pierwszej szóstki awansował natomiast Hugo Valente, który najszybsze pomiarowe okrążenie pokonał w czasie 1:30.478, co dało mu 0.6 sekundy straty do najszybszego Chińczyka z Citroena.

W ostatnich minutach sesji awans do pierwszej dziesiątki zanotował również Mehdi Bennani, który po czasie 1:30.258 awansował na szóste miejsce wyprzedzając Hugo Valente, Norberta Michelisza, Tiago Mentiero , Gregoire Demoustiera, Jaapa Van Lagena i Nicky Catsburga, którzy zamknęli czołową dwunastkę awansującą do drugiej sesji kwalifikacyjnej.

Na pierwszej lokacie utrzymał się Ma Qing Hua przed Yvanem Mullerem i Sebastienem Loebem. Czwarty czas należał do Toma Chiltona, natomiast czołową piątkę zamknął lider klasyfikacji generalnej Jose Maria Lopez.

Q2

Po raz kolejny jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Citroenów. Jako pierwszy na swoje mierzone kółko zdecydował się Jose Maria Lopez, który zanotował rezultat w postaci 1:29.747, co dało mu pierwszą lokatę przed Yvanem Mullerem, który tracił 0.006 sekundy i Ma Qing Hua, który notował trzeci czas.

Szybszy od swoich zespołowych kolegów okazał się jednak Sebastien Loeb, który po swoim pierwszym mierzonym okrążeniu zdołał wyprzedzić Argentyńczyka i awansować na pierwsze miejsce.

Dominację Citroena na pierwszych czterech pozycjach zdołał przerwać Tom Chilton, który swoje pomiarowe kółko pokonał w czasie 1:29.680, co dało mu drugą lokatę i stratę jedynie 0.042 sekundy do Loeba.

Kierowcy po zmianie opon powrócili na tor na drugą turę szybkich okrążeń, jednak żadnemu z kierowców z poza czołowej piątki nie udało się awansować do trzeciej sesji kwalifikacyjnej.

Rzutem na taśmę na pierwszą lokatę awansował natomiast Jose Maria Lopez, który po rekordzie w pierwszym sektorze zdołał wyprzedzić dotychczasowego lidera o zaledwie 0.019 sekundy i to on jako ostatni pojawi się na torze w finałowej sesji kwalifikacyjnej.

Z rywalizacją o pierwszą lokatę startową pożegnali się: Valente, Monteiro, Michelisz, Van Lagen, Bennani, który do drugiego wyścigu wystartuje z pierwszej lokaty, Demoustier i Catsburg, który osiągnął dwunasty czas.

Q3

W finałowej sesji kwalifikacyjnej jako pierwszy na torze pojawił się Chińczyk Ma Qing Hua, który osiągnął czas w postaci 1:29.617, jednak nie zdołał utrzymać za sobą swoich zespołowych kolegów, a jedynie Toma Chiltona, który do Chińczyka stracił 0.214 sekundy.

Najszybszym okazał się natomiast Sebastien Loeb, który mimo strat w pierwszych dwóch sektorach, zdołał poprawić swoje tempo w finałowych zakrętach i wskoczył na pierwszą lokatę przed Yvana Mullera z przewagą 0.125 sekundy.

Jako ostatni na torze pojawił się Jose Maria Lopez, który zanotował trzeci czas, choć prezentował lepsze tempo od Loeba w dwóch pierwszych sektorach. Argentyńczyk ostatecznie wystartuje z drugiej linii wraz z Ma Qing Hua.

Image © Vincent Curutchet / DPPI

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE