Menu

Dominacja kierowców Citroena w pierwszym wyścigu na torze w Marrakeszu

Pierwszy wyścig na torze w Marrakeszu wygrał Jose Maria Lopez. Na drugim miejscu znalazł się Ma Qing Hua ze stratą 0,942 sekundy do zwycięzcy. Najniższy stopień podium wywalczył Sebastien Loeb, którego finiszował 4,492 sekundy za Lopezem.

Po starcie Jose Maria Lopez obronił pierwszą pozycję przed Ma Qing Hua, pomimo nie najlepszego początku. Kłopoty miał Hugo Valenete, który z powodu kłopotów z jego Chevroletem nie był w stanie ruszyć po zgaśnięciu świateł. Na tym samym okrążeniu Tom Coronel musiał wycofać się z rywalizacji przez uszkodzenie układu kierowniczego w jego samochodzie po kolizji z innym kierowcą.

Tymczasem startujący z tyłu stawki Yvan Muller zaczął szybko odrabiać straty do czołówki i na drugim okrążeniu kontynuował rywalizację już na 6. pozycji.

Na dziewiątym okrążeniu Muller zaatakował Tiago Monteiro prowadzącego Hondę, za którym podążał od kilku okrążeń. Próba zakończyła się powodzeniem i tym samym na pierwszych pięciu miejscach znajdowały się samochody Citroena. W tym samym czasie jadący na czwartym miejscu Mehdi Bennani postanowił zaatakować Sebastiana Loeba, jednak Marokańczyk przestrzelił zakręt i musiał oddać pozycję francuskiemu kierowcy.

Na cztery okrążenia przed końcem wyścigu Lopez powiększył swoją przewagę nad drugim Qing Hua do ponad trzech sekund. Bennani w końcówce wyścigu postanowił ponownie zaatakować Sebastiena Loeba, jednak popełnił błąd i tym samym Loeb mógł spokojnie dojechać do mety i stanąć na najniższym stopniu podium.

Wyścig ostatecznie wygrał Jose Maria Lopez, a podium uzupełnili kolejno Ma Qing Hua i Sebastian Loeb. Czwarty był Mehdi Bennani przed piątym Yvanem Mullerem, co zapewniło Citroenowi pierwsze pięć pozycji na mecie wyścigu.

Dalej finiszowała dwójka kierowców zespołu Honda Racing Team JAS – Tiago Monteiro przed Gabriele Tarquinim. Ósmy był zawodnik również prowadzący Hondę, czyli Norbert Michelisz. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Stefano D’Aste oraz Tom Chilton.

WYNIKI: WYŚCIG 1 Image © FIA WTCC

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE