Menu

Łada Vesta przechodzi udane testy na torze

W poprzednim tygodniu zespół Łada Sport Rosneft rozpoczął intensywny program testów przed sezonem FIA WTCC. Łada testowała nowy model o nazwie Vesta w konfiguracji TC1, który zastąpi dotychczasowy model Granta.

Wszyscy trzej kierowcy Łady, czyli Anglicy Rob Huff i James Thompson oraz Rosjanin Mika Kozlovskiy, przybyli do nowej bazy zespołu zlokalizowanej przy torze Magny-Cours we Francji w celu przetestowania nowego modelu Vesta tuż przed rozpoczynającym się w dniach 6-8 marca sezonem.

W połowie stycznia zespół rozpoczął badania nad nowym 380-konnym silnikiem, a jego rozwój będzie kontynuowany w tym tygodniu. Łada Vesta TC1 to zupełnie nowy model rosyjskiej marki, który trafi do masowej produkcji we wrześniu 2015 roku.

Nowy samochód w pełni spełnia nasze oczekiwania - mówi szef zespołu, Wiktor Szapowalow. Auto osiąga wyższe prędkości na prostych, będzie stabilniejsze na zakrętach oraz ma poprawioną aerodynamikę. Wiadomo, że zespół ma jeszcze wiele roboty przed sobą, gdyż jest to całkowicie nowy model, zbudowany od podstaw, co sprawia, że potrzebujemy więcej testów. Ze względu na wcześniejsze rozpoczęcie sezonu, mamy mniej czasu na testy, co sprawia, że będą one prowadzone przez kilka pierwszych rund nowego sezonu. Przez te dwa miesiące zespół wykonał ogromną pracę, a robota trwa przez 24 godziny na dobę i wszystko po to, by Vesta była odpowiednio przygotowana przed pierwszym wyścigiem w Argentynie. Wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani. Rozpoczęliśmy testy z opóźnieniem, ale jesteśmy gotowi do walki na torze już od początku sezonu - kończy Szapowalow.

Kierowca Łady, Anglik Rob Huff mówi: Po przetestowaniu nową Vestą TC1 nie mam wątpliwości, że jest to idealne auto do ścigania się, a wysiłek włożony w rozwój nie poszedł na marne. Samochód został zbudowany w krótkim czasie, więc jest to wielkie osiągniecie zespołu Łada, zwłaszcza, że jest to samochód dużej jakości. W poprzednim roku odnieśliśmy zwycięstwo modelem Granta, wtedy wiedzieliśmy, że musimy zrobić coś, by podnieść poziom, dlatego uważam, że Vesta na pewno to zrobi.

W porównaniu do Granty, nowa Vesta jest ogromnym krokiem naprzód, a sam samochód wygląda świetnie, nawet dla laika - twierdzi inny z kierowców Łady, James Thompson. Po tym jak mogłem po raz pierwszy poprowadzić nowe auto twierdzę, że prowadzi się ono tak dobrze jak wygląda. Mam wrażenie, że to auto da nam możliwość konkurowania z innymi markami jak np. Citroen. Wiadomym jest, że nie pokażemy wszystkiego od samego początku, ale będziemy mocniejsi z rundy na rundę. Jestem bardzo podekscytowany potencjałem jakie posiada ta maszyna - lepszy docisk oraz wyższa prędkość względem poprzednika. Ten samochód jest dużo lepsze od Granty o lepszej aerodynamice. W tym modelu usunęliśmy braki poprzednika, co wróży ciekawy i miejmy nadzieję bardziej owocny.

Trzeci kierowca Łady, Mikhail Kozlowskiy dodał: Nie mogłem się doczekać aż przetestujemy to auto na torze! Łada Vesta została zbudowana w bardzo krótkim czasie, co świadczy o wysokim profesjonalizmie naszego zespołu. Inżynierowie korzystali z dwuletniego doświadczenia opartego na modelu Łada Granta WTCC, i wierzę, że już od pierwszego wyścigu będziemy mogli skutecznie walczyć o sukcesy.

Image © Lada Sport Rosneft

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE