MOTORSPORT GRAND PRIX

Wywiad z Thomasem Jägerem

Polska wersja

Urodzony w Wiedniu w 1994 roku. Swoją karierę rozpoczął w kartingu, a następnie startował w takich seriach jak Europejski Puchar Formuły Renault 2.0, Formuła ADAC Masters czy ATS Formel 3 Cup. Co dały mu starty w powyższych seriach, jaki ma cel i plany na najbliższy sezon? Zapraszamy na wywiad z Thomasem Jägerem.

Jak niemal każdy kierowca, także i Ty zaczynałeś karierę w kartingu. Jakich nabrałeś tam doświadczeń?

Thomas Jäger: W kartingu uczysz się podstaw, takich jak optymalna linia jazdy, wyprzedzanie czy obrona pozycji. Myślę, że dla każdego kierowcy bardzo ważną sprawą jest przejeżdżenie tych kilku lat w kartingu. Jednak najwięcej uczysz się dopiero w bolidach jednomiejscowych.

Startowałeś w różnych edycjach Formuły 2.0, na przykład w europejskiej i alpejskiej. Chciałeś zdobyć więcej doświadczenia czy był to po prostu normalny, zaplanowany etap kariery?

TJ: Gdy zaczynałem w Formule Renault, był to mój pierwszy sezon w bolidach w ogóle. Chciałem nabrać tak dużo doświadczenia jak to tylko było możliwe. Później zdecydowaliśmy się przenieść do Niemiec, do takich kategorii jak Formula ADAC czy ATS F3. To właśnie Niemcy uważam za najlepsze miejsce do ścigania. Wiele poważnych wyścigowych zespołów i producentów ma tam siedziby, a miejscowe serie wyścigowe są bardzo konkurencyjne.

Jaki jest Twój cel na ten sezon i gdzie będziesz się ścigał?

TJ: Będę startował w serii GT. Skoro jestem kierowcą wyścigowym, mój cel może być tylko jeden – chcę wygrywać. Jest jednak sporo różnic pomiędzy bolidami, a samochodami GT, więc na początku będę musiał poczekać I zobaczyć, jak się sprawy mają.

Teraz coś z innej beczki: niektórzy sądzą, że jesteś spokrewniony z Thomasem Jaegerem, niemieckim kierowcą. To prawda?

TJ: Nie wiedziałem, żeby ktoś tak mówił, ale wiem za to, że niektórzy nas mylą i myślą, że ja to on… Spotkałem Thomasa na Nurburgringu w zeszłym roku. Całkiem miły gość.

Kilka słów o F1. Jak oceniasz najnowsze zmiany w tej serii? Alex Wurz żartował ostatnio, że w swojej Toyocie LMP1 będzie szybszy od bolidów F1.

TJ: Według mnie F1 to już nie to co kiedyś. Wszystko staje się zbyt ekspansywne. Przyszłość motorsportu widzę w samochodach GT. Serie takie jak DTM nabierają coraz większego znaczenia.

Co daje Ci motywację podczas weekendów wyścigowych?

TJ: Motywacja jest zawsze na miejscu, nie jest o nią trudno. Kiedy tylko poczuję smak rywalizacji, od razu pojawia się stan najwyższej możliwej motywacji.

Czego Ci życzyć na sezon 2014 oraz resztę Twojej kariery?

TJ: W tym roku na pewno wielu podiów, a w przyszłości chciałbym zostać oficjalnym kierowcą jakiejś wielkiej ekipy.

Image © ADAC Motorsport

English version

Like nearly every racing driver, you started your career in karting. What kind of experience it gave you?

Thomas Jäger: In karting you learn the basics, like the correct racing lines, how to overtake and how to defend your position. I think it is very important for every driver to spend some years in karting. But the main things you will learn in single seaters.

You started in a different Formulas 2.0 such as European and Alps. Was it looking for experience or just 'your place' in racing in that moment?

TJ: When I started in Formula Renault, it was my first year in Formula cars. I tried to gain as much experience as possible, but after we decided to change to the German series such as Formula ADAC and ATS F3. I think Germany is the best country to race in because most of the car manufactures are from here and the have very good racing series organized by ADAC.

What is your goal in incoming season and where will you race?

TJ: I will change to GT Cars this season. As I am a racing driver, for sure my goal is to win races but there is a big difference between Formula cars and GT ones. I will have to wait a bit and see how it goes.

Now something unusual: some people thinks that you are a family with Thomas Jaeger - German racing driver. Is that true or not?

TJ: I do not know if anybody think that we are family, but I know that a lot of people think I am him... I also met him at the Nurburgring 24h last year. He is a very nice guy.

Some words about F1. How are the newest changes in your opinion? Alex Wurz is joking that he is as fast as F1 cars in his Toyota LMP1.

TJ: I think F1 is not the same anymore. Everything gets to expansive. For me the future of motorsport is in GT cars. Series like DTM are growing.

What is your best motivation during the race weekend?

TJ: The motivation during racing weekends is always here. It is not difficult to get it. When the feeling of competition comes, I am immediately highly motivated.

What should I wish you for 2014 season and the rest your career?

TJ: We should whish me many podiums this year and for the future I want to be an official driver for one of the big car manufactures.

Image © ADAC Motorsport