24H Le Mans: godz. 20-22 - Toyota nadal niepokonana. Seria wypadków po opadach deszczu

Po czterech godzinach wyścigu, na 65 okrążeniu kontrolę nad swoją Orecą nr #20 stracił Dennis Andersen z zespołu High Class Racing, co spowodowało wywieszenie żółtej flagi.
W tym samym czasie na zjazd do swoich mechaników na wymianę opon i tankowanie zdecydowali się Alexander Sims, prowadzący Chevroleta Corvette C8.R nr #64 ekipy Corvette Racing oraz Egidio Perfetti w Porsche 911 RSR nr #56 z Team Project 1.
Neel Jani zastąpił za kierownicą Porsche 911 RSR nr #92 wystawianego przez Porsche GT Team Michaela Christensena.
„Nasz zespół wykonuje wspaniałą robotę. Auto prowadzi się wyśmienicie. Miałem kilka bardzo dobrych okrążeń i na razie wszystko idzie, tak jak powinno. Jestem dumny ze swojego zespołu, że pomimo trudności, udało im się przygotować auto do wyścigu. Mamy co prawda jeszcze lekkie problemy ze stabilnością tyłu w szybkich zakrętach, ale jest to do opanowania” – mówił Christensen po zakończeniu swojej zmiany za kierownicą Porsche.
Po pięciu godzinach rywalizacji liderem wyścigu był Kamui Kobayashi w samochodzie nr #7 z Toyota Gazoo Racing. Zaraz za nim plasował się Brendon Hartley w Toyocie nr #8, natomiast Trzecie miejsce zajmował Matthieu Vaxiviere z ekipy Alpine Elf Matmut #36.
Na czele klasyfikacji LMP2 znajdował się Stoffel Vandoorne z zespołu Jota #28. Druga pozycja należała do Paula Di Resty z United Autosports #23. Tuż za nimi jechał Franco Colapinto w samochodzie nr #26 ekipy G-Drive Racing.
W GTE Pro czołowe lokaty zajmowali kolejno Come Ledogar, jadący w Ferrari nr #51, Sam Bird z AF Corse #52 i Neel Jani jadący Porsche 911 RSR nr #92 zespołu Porsche GT Team.
Czołówka GTE Am to zawodnicy Dylan Pereira w samochodzie nr #33, Francois Perrodo z ekipy AF Corse #83 oraz Scott Andrews w Ferrari 488 GTE Evo nr #57.
Ponowne opady deszczu na francuskim torze doprowadziły do serii wypadków i wprowadzenia neutralizacji. Do kontaktu doszło m.in. pomiędzy dwoma prototypami zespołu United Autosports. Manuel Maldonado stracił panowanie nad samochodem nr #32 w wyniku czego uderzył w zespołowego kolegę Paula Di Restę prowadzącego Orecę 07-Gibson nr #23.
Na pętli doszło także do groźnie wyglądającego wypadku z udziałem Sophii Floersch z ekipy Richard Mille Racing Team #1, w której samochód uderzył James Winslow z Racing Team India Eurasia #74. Na szczęście kierowcy nie odnieśli żadnych obrażeń.
Po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa, chwilowe wywieszenie żółtej flagi i spowolnienie w kilku sektorach spowodował Matej Konopka, który stracił panowanie nad Orecą nr #44 z ARC Bratislava.
Sędziowie ogłosili także karę przejazdu przez boksy dla zespołu Jota #28 za przekroczenie linii w alei serwisowej.
Po sześciu godzinach wyścigu liderami poszczególnych klas byli: Jose Maria Lopez w Toyocie GR010 Hypercar nr #7, Louis Deletraz prowadzący Orecę 07-Gibson LMP2 nr #41 zespołu WRT, Come Ledogar w Ferrari nr #51 ekipy AF Corse rywalizującej w klasie GTE Pro oraz Dylan Pereira w Aston Martinie nr #33 klasy GTE Am.