35 załóg na starcie do wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps

Trzydzieści pięć załóg stanie na starcie do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, potwierdziła zaktualizowana lista zgłoszeń Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2021.
Mimo zapowiedzi wystartowania aż pięciu ekip w najwyższej klasie Le Mans Hypercar, zaledwie trzy zaaprobowały swój udział w pierwszej rundzie tegorocznej kampanii wyścigowej FIA WEC. Rozczarowanie wywołał brak zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który miał wystawić dwa prototypy LMH, jednak trwająca pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany amerykanom, o czym pisaliśmy tutaj - Scuderia Cameron Glickenhaus nie wystartuje w pierwszej rundzie FIA WEC na torze Spa-Francorchamps.
W sześciogodzinnej rywalizacji, w najwyższej klasie, weźmie udział Toyota Gazoo Racing z nowymi prototypami GR10 Hybrid oraz Alpine Elf Matmut z A480 Gibson, autem LMP1 Rebelliona, który został zaadoptowany do wyścigów w Le Mans Hypercar.
Nie zawodzi tymczasem kategoria LMP2, w której swój udział w walce o najwyższe cele sezonu 2021 potwierdziło aż jedenaście ekip, w tym dwa dodatkowe zgłoszenia zespołu G-Drive Racing oraz jedno PR1 Motorsports, które pierwszą rundę wykorzystają na przygotowania do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
W LMP2 w pełnej kampanii wystartuje także polski skład Inter Europol Competition, który zdecydował się zamienić Ligiera JSP217 na prototyp Oreca 07 z silnikiem Gibsona, aby stawić czoła najlepszym w stawce. Za kierownicą nowego auta zasiądą Jakub Śmiechowski, Renger Van der Zande oraz doświadczony Alex Brundle.
Kategoria LMGTE Pro to natomiast pięć zgłoszeń - dwa składy AF Corse, korzystające z Ferrari 488 GTE Evo, dwa Porsche 911 RSR - 19 oraz zespół Corvette Racing, który pierwszy raz poza Stanami Zjednoczonymi pojawi się z nowym samochodem C8.R.
Dużą konkurencyjnością poszczycić się może najniższa klasa wyścigowa LMGTE Am, w której swoje samochody wystawi trzynaście ekip, w tym obrońcy tytułu z 2020 roku, zespół AF Corse #83.
Na belgijskiej pętli nie zabraknie również składów: TF Sport z Astonem Martinem Vantage AMR, Team Project 1 z dwoma Porsche 911 RSR - 19, czy ekipy Dempsey-Proton Racing, która ponownie skorzysta z dwóch samochodów Porsche.
Tegoroczny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata rozpocznie się prologiem na Spa, który został zaplanowany na 26-27 kwietnia, natomiast pierwsza runda odbędzie się 1 maja.
- Image: © Toyota Motorsport GmbH