37 składów na starcie wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps

1000 Miles of Sebring / © FIA WEC

Stu sześciu kierowców i trzydzieści siedem składów wystartuje w drugiej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, poddając się ostatecznej próbie przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans.

W kategorii Le Mans Hypercar ponownie pojawią się cztery auta, w tym zwycięzcy pierwszego tegorocznego starcia w 1000 Miles of Sebring, ekipa Alpine Elf oraz dwa prototypy zespołu Toyota Gazoo Racing, które liczą na zdecydowanie lepszy wynik.

W najwyższej klasie nie zabraknie również amerykańskiego Glickenhausa, u którego doszło do niewielkiego przetasowania kierowców – Luis Felipe Derani zastąpi Ryana Briscoe i dołączy do Oliviera Pla oraz Romaina Dumasa.

W LMP2 w drugim wyścigu sezonu na starcie ponownie stanie piętnaście ekip, w których doszło do trzech zmian zawodników.

Alex Lynn dołączy do najlepszych w kategorii LMP2 w 1000 Miles of Sebring, United Autosports USA #23 i w kokpicie prototypu Oreca 07-Gibson zasiądzie wraz z Oliverem Jarvisem oraz Joshuyą Piersonem, zastępując Paula di Restę.

Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona 2014 oraz 24-godzinnego wyścigu Le Mans w LMGTE Pro z 2016 roku, Sebastien Bourdais, dołączy do Nico Mullera i Ryana Cullena w ekipie Vector Sport, natomiast za stery auta polskiego składu Inter Europol Competition #34 powróci Alex Brundle.

W LMGTE Pro po raz drugi w tegorocznej kampanii zmierzą się kierowcy Chevroleta, Ferrari i Porsche, którzy będą chcieli powiększyć swoją przewagę w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów.

Obok Kevina Estre'a i Michaela Christensena, na starcie wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps pojawią się zespołowi koledzy Gianmaria Bruni oraz Richard Lietz w siostrzanym Porsche 911 RSR - 19, Tommy Milner i Nick Tandy w C8.R oraz dwa składy AF Corse w Ferrari 488 GTE EVO – Alessandro Pier Guidi, James Calado, Miguel Molina i Antonio Fuoco.

Do niewielkich zmian doszło natomiast w najniższej kategorii LMGTE Am, do której powrócił zespół GR Racing #86 z Porsche 911 RSR - 19 (Michael Wainwright, Riccardo Pera i Benjamin Barker).

Belg Jan Heylen zasili tymczasem szeregi ekipy Dempsey-Proton Racing #88 i dołączy do Patricka Lindseya oraz Freda Poordada, mierząc się w swojej domowej rundzie.

Pozostałe jedenaście ekip postanowiły utrzymać swoje dotychczasowe składy, w tym zwycięzcy klasy z 1000 Miles of Sebring, zespół Northwest AMR, w którym walczyć będą Paul Dalla Lana, David Pittard i Nicki Thiim.

Rywalizacja na pętli Spa-Francorchamps rozpocznie się od czwartkowych treningów, poprzez piątkowe kwalifikacje i sześciogodzinny finał zaplanowany na sobotę.

Image: © FIA WEC