Zespół AF Corse #51 został zdyskwalifikowany po zwycięstwie w czterogodzinnym wyścigu na torze w Szanghaju Długodystansowych Mistrzostw Świata.
James Calado i Alessandro Pier Guidi jako pierwsi minęli linię mety po czterech godzinach walki z Aston Martinami oraz Porsche, jednak tuż po wyścigu stwierdzono, że prześwit pojazdu z przodu po lewej stronie był mniejszy niż wymagane 50 milimetrów.
Sędziowie wyścigowi zdyskwalifikowali auto z numerem #51, promując Michaela Christensena i Kevina Estre z Porsche #92 na pierwsze miejsce, co dało im zwycięstwo w klasie LMGTE Pro.
Batti Pregliasco menadżer zespołu AF Corse i dyrektor techniczny Giuseppe Petrotta zaakceptowali naruszenie regulaminu technicznego, jednak podejrzewali uszkodzenie auta po kontakcie z Porsche na początku wyścigu lub z autem Ferrari Red River Sport w późniejszej fazie wyścigu.
Sędziowie po wysłuchaniu przedstawicieli zespołu AF Corse, a także po sprawdzeniu stanu technicznego auta i stwierdzeniu braku widocznych uszkodzeń, wycieków oleju, ani uszkodzeń zawieszenia, stwierdzili, że wyjaśnienia są niewystarczające.
Oficjalnie zwycięzcami wyścigu 4 Hours of Shanghai zostali kierowcy Porsche oznaczeni numerem #92, przed siostrzanym składem #91 oraz dwoma autami Aston Martina, a także piątym w zestawieniu drugim składem AF Corse #71.