Formuła 1

Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport

Bottas: Położenie toru Interlagos wpływa negatywnie na nasz silnik

Valtteri Bottas, który po przesunięciu Charlesa Leclerca wystartuje do dzisiejszego wyścigu z czwartek pola, stwierdził, że jego tempo w kwalifikacjach było maksimum, co można było tego dnia wyciągnąć z konstrukcji Mercedesa. Fiński kierowca zaznaczył również, że słabość Mercedesa w Brazylii jest spowodowana wysokim położeniem toru.

Kierowca Mercedesa tuż po zakończeniu kwalifikacji przyznał, że przez cały weekend jego zespół zmaga się z dużymi problemami, których nie udało się wyeliminować przed rozpoczęciem kwalifikacji.

"Dotychczasowy przebieg weekendu jest dla mnie i dla zespołu bardzo trudny" - powiedział Valtteri Bottas.

"Miałem spore problemy w trzecim treningu, gdzie mocno odstawałem od moich bezpośrednich rywali. Czasu na wprowadzenie jakichkolwiek poprawek przed kwalifikacjami było zbyt mało, co przełożyło się na słabą dyspozycję w samej sesji."

"W trzecim segmencie czasówki wydawało mi się, że możemy powalczyć o fajną pozycję. Moje okrążenia wówczas były przyzwoite, ale nie wystarczyły na przebicie się do przodu stawki. Popełniłem kilka małych błędów, ale i tak moja strata do czołówki była zbyt duża, żeby miało to jakiś wpływ na moją pozycję."

"Wystartuje do wyścigu z drugiego rzędu i jestem ciekawy, co możemy ugrać w trakcie rywalizacji. Mamy dobre tempo na długich wyjazdach, ale Red Bull również prezentuje się w tym aspekcie bardzo dobrze."

"Według prognozy pogody asfalt ma osiągać temperaturę 50 stopni Celsjusza, co będzie wpływało na pracę opon. Szykuje się bardzo ciężki, ale ekscytujący wyścig."

Tor Interlagos jest położony 800 metrów nad poziomem morza, co stanowi wyzwanie dla silnika, turbosprężarki i MGU-H, które cierpią z powodu rozrzedzonego powietrza. Zdaniem Valtteriego Bottasa wysokie położenie obiektu jest jednym z czynników, które hamują potencjał Mercedesa podczas tego weekendu.

"Położenie toru wpływa na pracę naszej jednostki napędowej. Wysokość wpływa w dużym stopniu na pracę jednostki napędowej i jej elementów. Silnik na takiej wysokości musi pracować zdecydowanie ciężej, żeby dostarczyć takiej samej mocy, co na innych torach. Wiedzieliśmy, że Brazylia będzie trudnym terenem dla nas, ale nie spodziewaliśmy się aż takich strat na prostych" - dodał Fin.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone