Alfa Romeo planuje zacieśnić współpracę techniczną z Ferrari

Alfa Romeo Racing Orlen / © Alfa Romeo Racing Orlen

Frederic Vasseur potwierdził, że rozmowy dotyczące dalszej wspólnej przyszłości Alfy Romeo oraz Saubera we współpracy z Ferrari są na zaawansowanym etapie i wszystkie strony bliskie są podpisania ostatecznej umowy.

Pierwsza umowa pomiędzy Sauberem a Alfą Romeo jako sponsorem tytularnym została podpisana w 2018 roku. Na jej mocy powołany do życia został zespół Alfa Romeo Sauber, który w sezonie 2019 przeszedł zmianę nazwy polegającą na usunięciu z niej ostatniego członu.

Obecnie funkcjonowanie zespołu Alfa Romeo oparte jest na infrastrukturze fabryki w Hinwil i wsparciu technologicznemu Ferrari w zakresie silnika, skrzyni biegów i innych elementów, których kupno od innego zespołu nie jest zabronione przepisami.

W sezonie 2020 problemem są jednak osiągi jednostki napędowej produkowanej w Maranello. Tegoroczny silnik Ferrari na skutek zmian konstrukcyjnych wymuszonych porozumieniem z FIA, wyraźnie traci w stosunku do silników Hondy, Mercedesa i Renault.

Bardzo trudna sytuacja zespołów korzystających z silników Ferrari, a więc Alfy Romeo i Haasa wywołała falę spekulacji dotyczących ich dalszej współpracy w zakresie dostaw jednostek napędowych.

W przypadku ekipy z Hinwil coraz częściej można było słyszeć głosy dotyczące poszukiwania alternatywnego dostawcy silników, jakim miał stać się zespół Renault, który w przyszłym roku nie będzie związany z żadnym zespołem klienckim.

Spekulacje te uciął jednak szef zespołu Alfa Romeo Racing Orlen. Zapytany o możliwość zerwania współpracy z Ferrari-kategorycznie temu zaprzeczył. 

„Rozmawiamy z Ferrari na temat przedłużenia naszej współpracy. Jesteśmy już bardzo blisko podpisania umowy. To samo dotyczy też marki Alfa Romeo” - stwierdził Frederic Vasseur.

Zdaniem Francuza, dalsza współpraca na linii Sauber – Ferrari może przynieść wymierne korzyści.

„Relacje z Ferrari są takie, jakie są. Oni dostarczają silnik, skrzynię biegów i kilka innych części. Współpraca z nimi w tym zakresie jest dobra. W przeciwieństwie do innych zespołów nie korzystamy natomiast z tego samego tunelu aerodynamicznego."

„Jestem przekonany, że zacieśnienie w przyszłości naszej współpracy byłoby bardzo korzystne."

Image: © Alfa Romeo Racing Orlen