Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu na Spa-Francorchamps

Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu na Spa-Francorchamps

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego mokrego treningu przed sześciogodzinnym starciem FIA WEC na torze Spa-Francorchamps, wyprzedzając siostrzany skład #7 oraz ekipę SMP Racing #11.

Druga sesja treningowa nie przebiegła po myśli ekipy SMP Racing z numerem #17, która była najszybsza podczas pierwszego treningu za sprawą Siergieja Sirotkina. Zasiadający za kierownicą Stephane Sarrazin musiał uznać wyższość warunków atmosferycznych, co poskutkowało wypadnięciem z toru i uszkodzeniem prototypu BR1 AER. Francuz z całego zajścia wyszedł bez szwanku.

Problemy dopadły także ekipę BMW z numerem #82 oraz Larbre Competition #50, które zatrzymywały się na torze, co dało w sumie aż trzy czerwone flagi.

Najszybszym czasem popisał się natomiast Fernando Alonso, dla którego to przedostatnia runda FIA WEC. Hiszpan obiekt w Spa-Francorchamps pokonał w czasie 2:19.483, co pozwoliło wyprzedzić zespołowych kolegów z Toyoty #7, w której najlepiej spisał się Mike Conway, ustanawiając rezultat 2:20.865.

Czołową trójkę zamknął Witalij Pietrow z SMP Racing #11. Rosjanin swoje najlepsze kółko pokonał w czasie 2:21.429, co dało prawie dwie sekundy straty do Toyoty z numerem #8, jednak pozwoliło utrzymać za sobą oba składy Rebelliona - #1 przed #3, które były wolniejsze o odpowiednio 3.370 i 5.716 sekundy od liderów sesji.

Szósta lokata finalnie należała do ekipy Bykolles Racing, która początkowo plasowała się na pierwszej pozycji, po szybkich kółkach Toma Dillmanna, jednak ostatecznie do Toyoty #8 straciła 5.739 sekundy.

W klasie LMP2 najlepszym czasem popisał się Pastor Maldonado z zespołu DragonSpeed #31 (2:27.682), wyprzedzając TDS Racing #28 o 1.613 sekundy oraz Jackie Chan DC Racing #38 o kolejne 0.135 sekundy.

W LMGTE Pro po raz kolejny najlepszy czas jednego kółka należał do Aston Martina. Tym razem najszybszym okazał się Marco Sorensen z auta oznaczonego numerem #95. Druga lokata należała do Porsche GT #91, które straciło 0.250 sekundy, natomiast czołową trójkę zamknął drugi skład Astona #97, który stracił 0.269 sekundy.

Klasa LMGTE Am należała tym razem do ekipy Dempsey - Proton Racing #77 (2:34.093), za którą znaleźli się MR Racing #70 (2:34.851) oraz Gulf Racing #86 (2:35.911).

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2:19.483
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1.382
3. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / S. VANDOORNE SMP Racing LMP1 1.946
4. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 3.370
5. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 5.716
6. 4 T. DILLMANN / O. WEBB / P. RUBERTI Bykolles Racing Team LMP1 5.739
7. 31 R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON DragonSpeed LMP2 8.199
8. 28 F. PERRODO / M. VAXIVIERE / N. NATO TDS Racing LMP2 9.812
9. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 9.947
10. 26 R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE G-Drive Racing LMP2 10.058
. . .