Alpine Elf Team rozdaje karty w drugim treningu na torze Sebring Raceway

Alpine Elf Team #36 / © Alpine

Zespół Alpine Elf, w osobie Matthieu Vaxiviere'a, wyznaczyło tempo podczas drugiej środowej sesji treningowej przed pierwszą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata tegorocznej kampanii.

Już w pierwszych minutach przygotowań do rywalizacji w 1000 Miles of Sebring bardzo dobrym tempem popisał się Andre Negrao z francuskiej ekipy oznaczonej numerem #36, który pokonał jedno szybkie pomiarowe okrążenie w czasie 1:50.845 i wskoczył na prowadzenie.

Wszystko wskazywało na to, że Brazylijczyk pozostanie najszybszym kierowcą na torze, jednak ostatnie kółko Matthieu Vaxiviere'a oraz rekord w trzecim sektorze dał poprawę o ponad trzy dziesiąte sekundy i finalny rezultat w postaci 1:50.512.

Francuz finalnie okazał się jednak o niecałą sekundę wolniejszy od Romaina Dumasa, który w pierwszej sesji wyznaczył tempo na poziomie 1:49.738.

Druga i trzecia lokata w zestawieniu ogólnym niespodziewanie należały do ekipy United Autosports USA z LMP2. Oba składy bardzo dobrze prezentowały się na torze, co przyczyniło się do znalezienia się na podium. Paul di Resta z wynikiem 1:51.040 wskoczył na drugą lokatę, natomiast czołową trójkę zamknął Filipe Albuquerque (1:51.058), tracąc do kolegi z zespołu zaledwie 0.018 sekundy.

Podczas pierwszych piętnastu minut do nieporozumienia doszło natomiast pomiędzy Mikem Conwayem z Toyoty Gazoo Racing #7 oraz Jonathanem Aberdeinem z zespołu Jota #28, którzy doprowadzili do kolizji w pierwszym zakręcie, wywołując żółtą flagę. Nastąpiło to po tym, jak Steven Thomas z Algarve Pro Racing #45 zbyt wolno poruszał się na torze, co znalazło swoje uznanie w zastosowaniu pełnej żółtej flagi.

Czołową trójkę klasy Le Mans Hypercar uzupełniły tymczasem obie Toyoty, prototyp numer osiem przed wcześniej wspomnianą siódemką, natomiast najszybszy z pierwszego treningu Glickenhaus odnotował dopiero czternasty czas.

W kategorii LMP2 pierwszą trójkę uzupełniła natomiast ekipa Realteam by WRT #41, w której najlepszy rezultatem popisał się Ferdinand Habsburg (1:51.244), wyprzedzając Premę Orlem Team #9 (1:51.395) oraz siostrzany skład oznaczony numerem #31 (1:51.446).

Polski zespół Inter Europol Competition w drugich przygotowaniach nie poprawił swojego tempa, pozostając na poziomie 1:52, jednak utrzymał piętnastą lokatę w ogólnym zestawieniu treningu.

W LMGTE Pro po raz kolejny bardzo dobrymi przejazdami popisało się Porsche, jednak tym razem zostało przedzielone przez Corvettę Racing, notującą niewielką stratę do lidera.

Michael Christensen z Porsche GT #92 osiągnął czas w postaci 1:58.488, wyprzedzając Nicka Tandy'ego o zaledwie 0.092 sekundy oraz siostrzaną ekipę o 0.401 sekundy.

Dwie ostatnie lokaty ponownie należały do włoskiego AF Corse.

W najniższej kategorii LMGTE Am najlepszym przejazdem popisał się David Pittard z Northwest AMR #98, który szybkie okrążenie pokonał w czasie 2:00.029, co pozwoliło utrzymać za sobą skład Dempsey-Proton Racing #77 (2:00.181) oraz Team Project 1 #56 (2:00.367).

Wyniki drugiej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Team LMH 1:50.512 26
2. 23 P. DI RESTA / O. JARVIS / J. PIERSON United Autosports USA LMP2 1:51.040 24 0.528
3. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / W. OWEN United Autosports USA LMP2 1:51.058 21 0.546
4. 41 R. ANDRADE / F. HABSBURG / N. NATO Realteam by WRT LMP2 1:51.244 26 0.732
5. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:51.380 28 0.868
6. 9 R. KUBICA / L. DELETRAZ / L. COLOMBO Prema Orlen Team LMP2 1:51.395 27 0.883
7. 31 S. GELAEL / R. FRIJNS / R. RAST Team WRT LMP2 1:51.446 25 0.934
8. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:51.503 24 0.991
9. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / W. STEVENS Jota LMP2 1:51.683 28 1.171
10. 28 O. RASMUSSEN / E. JONES / J. ABERDEIN Jota LMP2 1:51.783 23 1.271
11. 5 D. CAMERON / E. COLLARD / F. NASR Team Penske LMP2 1:52.047 20 1.535
12. 35 J. LAHAYE / M. LAHAYE / F. HERIAU Ultimate LMP2 P/A 1:52.142 25 1.630
13. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMP2 P/A 1:52.343 28 1.831
14. 708 O. PLA / R. DUMAS / R. BRISCOE Glickenhaus Racing LMH 1:52.479 15 1.967
15. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / E. GUTIERREZ Inter Europol Competition LMP2 1:52.752 21 2.240
16. 10 N. MÜLLER / R. CULLEN / M. ROCKENFELLER Vector Sport LMP2 1:53.772 20 3.260
17. 1 L. WADOUX / S. OGIER / C. MILESI Richard Mille Racing Team LMP2 1:53.976 27 3.464
18. 45 S. THOMAS / J. ALLEN / R. BINDER Algarve Pro Racing LMP2 1:54.144 23 3.632
19. 44 M. KONOPKA / M. BECHE / T. VAN DER HELM ARC Bratislava LMP2 P/A 1:56.085 22 5.573
20. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.488 25 7.976
21. 64 T. MILNER / N. TANDY Corvette Racing LMGTE Pro 1:58.580 24 8.068
22. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.889 27 8.377
23. 98 P. DALLA LANA / D. PITTARD / N. THIIM Northwest AMR LMGTE Am 2:00.029 25 9.517
24. 77 C. RIED / S. PRIAULX / H. TINCKNELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:00.181 26 9.669
25. 56 B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT Team Project 1 LMGTE Am 2:00.367 25 9.855
26. 52 M. MOLINA / A. FUOCO AF Corse LMGTE Pro 2:00.416 24 9.904
27. 21 S. MANN / C. ULRICH / T. VILANDER AF Corse LMGTE Am 2:00.533 26 10.021
28. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 2:00.559 23 10.047
29. 71 F. DEZOTEUX / P. RAGUES / G. AUBRY Spirit of Race LMGTE Am 2:00.621 24 10.109
30. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / G. FISICHELLA Iron Lynx LMGTE Am 2:00.866 26 10.354
31. 33 B. KEATING / F. LATORRE / M. SØRENSEN TF Sport LMGTE Am 2:01.143 25 10.631
32. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / C. FAGG D'Station Racing LMGTE Am 2:01.424 25 10.912
33. 88 F. POORDAD / P. LINDSEY / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:01.546 26 11.034
34. 85 R. FREY / M. GATTING / S. BOVY Iron Lynx LMGTE Am 2:01.883 26 11.371
35. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / N. CASSIDY AF Corse LMGTE Am 2:01.899 26 11.387
36. 46 M. CAIROLI / M. PEDERSEN / N. LEUTWILER Team Project 1 LMGTE Am 2:02.234 14 11.722
Image: © Alpine