Alpine Elf Team rozdaje karty w drugim treningu na torze Sebring Raceway

Zespół Alpine Elf, w osobie Matthieu Vaxiviere'a, wyznaczyło tempo podczas drugiej środowej sesji treningowej przed pierwszą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata tegorocznej kampanii.
Już w pierwszych minutach przygotowań do rywalizacji w 1000 Miles of Sebring bardzo dobrym tempem popisał się Andre Negrao z francuskiej ekipy oznaczonej numerem #36, który pokonał jedno szybkie pomiarowe okrążenie w czasie 1:50.845 i wskoczył na prowadzenie.
Wszystko wskazywało na to, że Brazylijczyk pozostanie najszybszym kierowcą na torze, jednak ostatnie kółko Matthieu Vaxiviere'a oraz rekord w trzecim sektorze dał poprawę o ponad trzy dziesiąte sekundy i finalny rezultat w postaci 1:50.512.
Francuz finalnie okazał się jednak o niecałą sekundę wolniejszy od Romaina Dumasa, który w pierwszej sesji wyznaczył tempo na poziomie 1:49.738.
Druga i trzecia lokata w zestawieniu ogólnym niespodziewanie należały do ekipy United Autosports USA z LMP2. Oba składy bardzo dobrze prezentowały się na torze, co przyczyniło się do znalezienia się na podium. Paul di Resta z wynikiem 1:51.040 wskoczył na drugą lokatę, natomiast czołową trójkę zamknął Filipe Albuquerque (1:51.058), tracąc do kolegi z zespołu zaledwie 0.018 sekundy.
Podczas pierwszych piętnastu minut do nieporozumienia doszło natomiast pomiędzy Mikem Conwayem z Toyoty Gazoo Racing #7 oraz Jonathanem Aberdeinem z zespołu Jota #28, którzy doprowadzili do kolizji w pierwszym zakręcie, wywołując żółtą flagę. Nastąpiło to po tym, jak Steven Thomas z Algarve Pro Racing #45 zbyt wolno poruszał się na torze, co znalazło swoje uznanie w zastosowaniu pełnej żółtej flagi.
Czołową trójkę klasy Le Mans Hypercar uzupełniły tymczasem obie Toyoty, prototyp numer osiem przed wcześniej wspomnianą siódemką, natomiast najszybszy z pierwszego treningu Glickenhaus odnotował dopiero czternasty czas.
W kategorii LMP2 pierwszą trójkę uzupełniła natomiast ekipa Realteam by WRT #41, w której najlepszy rezultatem popisał się Ferdinand Habsburg (1:51.244), wyprzedzając Premę Orlem Team #9 (1:51.395) oraz siostrzany skład oznaczony numerem #31 (1:51.446).
Polski zespół Inter Europol Competition w drugich przygotowaniach nie poprawił swojego tempa, pozostając na poziomie 1:52, jednak utrzymał piętnastą lokatę w ogólnym zestawieniu treningu.
W LMGTE Pro po raz kolejny bardzo dobrymi przejazdami popisało się Porsche, jednak tym razem zostało przedzielone przez Corvettę Racing, notującą niewielką stratę do lidera.
Michael Christensen z Porsche GT #92 osiągnął czas w postaci 1:58.488, wyprzedzając Nicka Tandy'ego o zaledwie 0.092 sekundy oraz siostrzaną ekipę o 0.401 sekundy.
Dwie ostatnie lokaty ponownie należały do włoskiego AF Corse.
W najniższej kategorii LMGTE Am najlepszym przejazdem popisał się David Pittard z Northwest AMR #98, który szybkie okrążenie pokonał w czasie 2:00.029, co pozwoliło utrzymać za sobą skład Dempsey-Proton Racing #77 (2:00.181) oraz Team Project 1 #56 (2:00.367).
Wyniki drugiej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Team | LMH | 1:50.512 | 26 | |
2. | 23 | P. DI RESTA / O. JARVIS / J. PIERSON | United Autosports USA | LMP2 | 1:51.040 | 24 | 0.528 |
3. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / W. OWEN | United Autosports USA | LMP2 | 1:51.058 | 21 | 0.546 |
4. | 41 | R. ANDRADE / F. HABSBURG / N. NATO | Realteam by WRT | LMP2 | 1:51.244 | 26 | 0.732 |
5. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:51.380 | 28 | 0.868 |
6. | 9 | R. KUBICA / L. DELETRAZ / L. COLOMBO | Prema Orlen Team | LMP2 | 1:51.395 | 27 | 0.883 |
7. | 31 | S. GELAEL / R. FRIJNS / R. RAST | Team WRT | LMP2 | 1:51.446 | 25 | 0.934 |
8. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:51.503 | 24 | 0.991 |
9. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / W. STEVENS | Jota | LMP2 | 1:51.683 | 28 | 1.171 |
10. | 28 | O. RASMUSSEN / E. JONES / J. ABERDEIN | Jota | LMP2 | 1:51.783 | 23 | 1.271 |
11. | 5 | D. CAMERON / E. COLLARD / F. NASR | Team Penske | LMP2 | 1:52.047 | 20 | 1.535 |
12. | 35 | J. LAHAYE / M. LAHAYE / F. HERIAU | Ultimate | LMP2 P/A | 1:52.142 | 25 | 1.630 |
13. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMP2 P/A | 1:52.343 | 28 | 1.831 |
14. | 708 | O. PLA / R. DUMAS / R. BRISCOE | Glickenhaus Racing | LMH | 1:52.479 | 15 | 1.967 |
15. | 34 | J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / E. GUTIERREZ | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:52.752 | 21 | 2.240 |
16. | 10 | N. MÜLLER / R. CULLEN / M. ROCKENFELLER | Vector Sport | LMP2 | 1:53.772 | 20 | 3.260 |
17. | 1 | L. WADOUX / S. OGIER / C. MILESI | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:53.976 | 27 | 3.464 |
18. | 45 | S. THOMAS / J. ALLEN / R. BINDER | Algarve Pro Racing | LMP2 | 1:54.144 | 23 | 3.632 |
19. | 44 | M. KONOPKA / M. BECHE / T. VAN DER HELM | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:56.085 | 22 | 5.573 |
20. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.488 | 25 | 7.976 |
21. | 64 | T. MILNER / N. TANDY | Corvette Racing | LMGTE Pro | 1:58.580 | 24 | 8.068 |
22. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.889 | 27 | 8.377 |
23. | 98 | P. DALLA LANA / D. PITTARD / N. THIIM | Northwest AMR | LMGTE Am | 2:00.029 | 25 | 9.517 |
24. | 77 | C. RIED / S. PRIAULX / H. TINCKNELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:00.181 | 26 | 9.669 |
25. | 56 | B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:00.367 | 25 | 9.855 |
26. | 52 | M. MOLINA / A. FUOCO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.416 | 24 | 9.904 |
27. | 21 | S. MANN / C. ULRICH / T. VILANDER | AF Corse | LMGTE Am | 2:00.533 | 26 | 10.021 |
28. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.559 | 23 | 10.047 |
29. | 71 | F. DEZOTEUX / P. RAGUES / G. AUBRY | Spirit of Race | LMGTE Am | 2:00.621 | 24 | 10.109 |
30. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / G. FISICHELLA | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:00.866 | 26 | 10.354 |
31. | 33 | B. KEATING / F. LATORRE / M. SØRENSEN | TF Sport | LMGTE Am | 2:01.143 | 25 | 10.631 |
32. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / C. FAGG | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:01.424 | 25 | 10.912 |
33. | 88 | F. POORDAD / P. LINDSEY / J. ANDLAUER | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:01.546 | 26 | 11.034 |
34. | 85 | R. FREY / M. GATTING / S. BOVY | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:01.883 | 26 | 11.371 |
35. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / N. CASSIDY | AF Corse | LMGTE Am | 2:01.899 | 26 | 11.387 |
36. | 46 | M. CAIROLI / M. PEDERSEN / N. LEUTWILER | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:02.234 | 14 | 11.722 |
- Image: © Alpine