Alpine F1 zaprezentowało konstrukcję A521

Bolid Alpine na sezon 2021 / © Alpine F1 Team

Zespół Alpine oficjalnie zaprezentował swój tegoroczny bolid o nazwie A521.

Sezon 2021 będzie zupełnie nowym rozdziałem w historii ekipy z Enstone, która przeszła bardzo gruntowne modyfikacje nie tylko wewnątrzstrukturalne – zmianie uległa również nazwa zespołu z Renault na Alpine, co ma zwiększyć rozpoznawalność francuskiej marki zajmującej się produkcją samochodów sportowych.

W nadchodzącej kampanii za sterami A521 zasiądzie Esteban Ocon oraz powracający do Formuły 1 dwukrotny mistrz świata, Fernando Alonso.

Finalnie tegoroczny bolid Alpine posiada niebieskie malowanie, które dopełnione jest czarno-czerwono-białymi wstawkami.

Przy okazji dzisiejszego wydarzenia potwierdzono także, że obowiązki kierowcy testowego w sezonie 2021 pełnić będzie Guanyu Zhou. Zawodnikiem rezerwowym został natomiast Daniił Kwiat.

Fizyczny debiut modelu A521 na torze odbędzie się w środę na Silverstone.

„Jestem bardzo szczęśliwy mogąc powrócić po dwóch latach spędzonych z dala od Formuły 1” – powiedział Fernando Alonso.

„Wkraczając w ten nowy rozdział razem z Alpine czuję wielką motywację. To oczywiście coś niesamowitego móc powrócić z zespołem, z którym osiągnąłem tak wiele w przeszłości. Nastroje w fabrykach w Enstone i Viry-Chatillon są bardzo dobre i wszyscy jesteśmy podekscytowani tym, co nas czeka.”

„Jestem bardzo podekscytowany mogąc reprezentować zespół Alpine F1. Myślę, że wspaniale jest widzieć zmiany, jakie zachodzą w zespole, a prezentacja nowego malowania to zawsze coś wspaniałego” – stwierdził Esteban Ocon.

„Mam już za sobą pierwszy występ w roli kierowcy Alpine podczas rajdu Monte Carlo. To był wspaniały sposób na rozpoczęcie nowego roku.”

„Bardzo podobają mi się nowe kolory, a barwy francuskiej flagi na samochodzie budzą we mnie dumę. To wspaniałe i ekscytujące. Uważam, że mamy przed sobą świetny sezon.”

„Jako kierowca testowy spędzasz mnóstwo czasu z inżynierami, dzięki czemu możesz się bardzo wiele nauczyć” – dodał Guanyu Zhou.

„To oznacza też, że miałem okazję prowadzić samochód F1 i mam za sobą dużo testów za kierownicą R.S.18. W zeszłym roku miałem okazję sporo testować i wniknąć w szczegóły tego, jak działa taki bolid oraz jak pracować z inżynierami, aby wyciągnąć z maszyny wszystko co najlepsze.”

„Bardzo dziękuję całemu zespołowi za okazane wsparcie i powierzenie mi roli kierowcy testowego na kolejny sezon.”

„Jestem bardzo podekscytowany z faktu, iż dołączyłem do rodziny Alpine” – przyznał Daniił Kwiat.

„W minionym roku zespół ten osiągnął kilka sukcesów i jest bardzo zaawansowany technologicznie. Ekipa bardzo mocno się rozwinęła, a ja zamierzam być częścią tego pozytywnego trendu. Postaram się wykorzystać moje doświadczenie zdobyte na torze i poza nim, aby pomóc w rozwijaniu A521 oraz przyszłych konstrukcji.”

„Jako kierowca rezerwowy musisz przez cały czas być skupiony i zgrywać się z zespołem na wielu różnych płaszczyznach.”

Image: © Alpine F1 Team